با تصویب لایحه رتبه بندی معلمان در مجلس شورای اسلامی این لایحه به زودی اجرایی می شود.
کد خبر: ۹۹۷۶۸۴
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۸ 30 September 2021

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: عضو هیات رىیسه مجلس شورای اسلامی در خصوص لایحه رتبه بندی معلمان با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی از اسفند ۹۹باقید اولویت و خارج از نوبت این لایحه در دستور کار قرار داد گفت:این لایحه در کمسیون آموزش و تحقیقات مجلس با ۱۰۰ درصد رای موافق اعضا تصویب و در صحن علنی در شور اول با ۹۷درصد رای مثبت نمایندگان مجلس مصوب شد.

کریمی فیروزجایی ادامه داد:این لایحه در شور دوم به کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ارجاع و در نوبت رسیدگی در صحن علنی است و تنها روی ماده ۷ این قانون که تامین اعتبارات مورد نیاز برای اجرا این لایحه بوده زمانبر شد که با مذاکراتی با سازمان برنامه و بودجه و هیات رییسه مجلس شورای اسلامی به جمع بندی خوبی رسیده است .
وی ادامه داد: این لایحه قرار بود از اول فروردین امسال اجرا شود، که توجه به شرایط اقتصادی حاکم بر کشور و وضعیت بودجه با مذاکراتی که با نماینده معلمان صورت گرفت موافقت شد که از اول شهریور امسال بعد از تصویب لایحه لحاظ شود.
کریمی فیروزجایی افزود: امسال با آغاز سال تحصیلی با اجرای رتبه بندی معلمان علاوه بر مزایای مالی این طرح برای اولین بار معلمان در مسیر شغلی دیگری قرار خواهد گرفت.
وی اظهار داشت: در حال حاضر معلمان در قالب یک کارمند در لایحه مدیریت خدمات کشوری تعریف شده، ولی با تصویب لایحه رتبه بندی ،معلمان در رده و رسته شغلی جدید به نام علمی و آموزشی دسته بندی خواهد شد.
عضو هیات رىیسه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد:برای اینکه اعتبارات امسال جوابگوی پرداخت‌ها شود این لایحه از ابتدای شهریور اجرا خواهد شد و دولت موظف است این پیش بینی را برای سال‌های بعد در بودجه انجام دهد، و امید است با همکاری دولت ظرف دو سه هفته آینده این موضوع در مجلس نهایی و برای تایید نهایی به شورای نگهبان ارسال شود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار