شعبانی بدون پرداختن به مسئله پیام‌های معلمان و تعطیلی کلاس‌ها گفت: کندی شروع کلاس‌ها هرساله وجود دارد و اولیا و دانش‌آموزان نگران نباشند چراکه قطعا همکاران فرهنگی این مسئله را برطرف خواهند کرد.
کد خبر: ۹۹۷۱۵۶
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۹ 28 September 2021

تابناک فارس به نقل از تسنیم: با گذشت چند روز از آغاز سال تحصیلی هنوز برخی از کلاس‌های درس در مدارس استان فارس تشکیل نشده که این موضوع با گلایه و نگرانی والدین همراه بوده است. برخی از معلمان در پیام‌هایی به والدین اعلام کردند که به دلیل اعتراض و تجمع فرهنگیان با عنوان مطالبه طرح رتبه‌بندی کلاس تشکیل نمی‌شود.

این موضوع که ممکن است خللی در روند آموزش دانش‌آموزان آن هم در آغاز سال تحصیلی ایجاد کند، سبب نگرانی والدین و ایجاد استرس در دانش‌آموزان شده است. آنان معتقدند که کلاس‌های مجازی به اندازه کافی نگرانی و استرس دارد از اینکه دانش‌آموز مانند وضعیت حضوری متوجه عمق مطالب نشود و یادگیری در سطحی پایین‌تر رخ دهد، حال این تعطیلی‌های خودخواسته از سوی فرهنگیان نیز مزید بر علت شده است.

پیگیری خبرنگار تسنیم برای حل این مشکل از سوی آموزش و پرورش استان فارس منجر به مصاحبه با مدیرکل نشد اما حمیدرضا شعبانی، مدیر روابط عمومی آموزش و پرورش استان فارس با اعلام اینکه اعتراض این همکاران فرهنگی کاملا صنفی و شغلی است اظهار داشت: این موضوع هم اکنون توسط دولت و نمایندگان مجلس در حال پیگیری است.

 

وی مهم‌ترین دلیل اعتراض آنان را موضوع لایحه رتبه‌بندی و زمان بر شدن آن اعلام می‌‌کند و می‌افزاید: موضوع رتبه‌بندی معلمان یک موضوع 10 ساله است که بعد از گذشت چند سال همچنان بلاتکلیف مانده و اجرایی نشده است.

مدیر روابط عمومی آموزش وپرورش استان فارس اظهار داشت: درحال حاضر کلاس‌ها به ویژه در شهرها بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا به صورت برخط یا آنلاین درحال برگزاری است و البته با توجه به اینکه در آغاز ماه مهر هستیم طبیعی است که در برخی مدارس فرایند شروع کلاس‌های درس با کندی همراه باشد.

شعبانی بدون پرداختن به مسئله پیام‌های معلمان و تعطیلی کلاس‌ها گفت: کندی شروع کلاس‌ها هرساله وجود دارد و اولیا و دانش‌آموزان نگران نباشند چراکه قطعا همکاران فرهنگی این مسئله را برطرف خواهند کرد.

سخنگوی پروژه ستاد مهر استان فارس می‌گوید: امیدواریم اعضای خانه ملت به لایحه رتبه‌بندی فرهنگیان نگاه ویژه‌ای داشته باشند تا وضعیت حقوقی معلمان تغییر پیدا کند البته گزارش‌ها هم حاکی از نگاه مثبت دولت و مجلس به این مسئله دارد و حتی رئیس‌جمهور محترم هم اخیرا تاکید بر حل ریشه‌ای و سریع موضوع معیشت معلمان کرده است.

شعبانی همچنین یادآور شد: مجلس مقرر کرده است که این لایحه با توجه به بودجه 1400 مجدد مورد بررسی قرار گیرد.

این مقام مسئول می‌گوید: در حال حاضر بیش از 9500 نیروی آموزشی در مدارس استان فارس کمبود وجود دارد که این نقیصه با استفاده از به کارگیری نیروهای حق‌التدریس و بازنشسته و خرید خدمات آموزشی برطرف شده و کلاس‌های درس در مهرماه امسال بدون معلم نمی‌ماند اما نیاز است که به صورت جدی به این مسئله نیز پرداخته شود.

سخنگوی پروژه ستاد مهر استان فارس با بیان اینکه چهار هزار نفر واجد شرایط بازنشستگی در سال 1400 در استان وجود دارد افزود: بهسازی مدارس در استان از قبل آغاز شده و تا پایان مهر هر مدرسه‌ای که بهسازی آن تمام نشده نیز به اتمام می‌رسد.

به هر روی آنچه که باید مورد توجه قرار گیرد فارغ از پیگیری به حق مطالبات معلمان و دیگر فرهنگیان لزوم شروع به موقع کلاس‌های درس است چراکه در غیر این صورت سبب دلسردی، استرس و حتی انباشت مطالب درسی در طول سال تحصیلی می‌شود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار