بر اساس اعلام رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، مراجعه به مراکز شانزده ساعته استان کماکان بالا است و طی روز گذشته تاکنون بیش از هزار و ۷۰۰ بیمار کرونا و یا موارد مشکوک به ابتلا برای دریافت خدمات به مراکز شانزده ساعته تشخیص و درمان سرپایی کرونا در استان فارس مراجعه کرده اند.
کد خبر: ۹۹۶۷۲۳
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۷ 26 September 2021

تابناک فارس به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، رئیس دانشگاه در نشست امروز ستاد دانشگاهی مدیریت کرونا ضمن تسلیت فرا رسیدن اربعین شهادت امام حسین(ع)، از مراجعه هزار و ۷۱۹ هم استانی به مراکز شانزده ساعته و دریافت خدمات تشخیصی و درمان سرپایی خبر داد و گفت: هنوز آمار مراجعه به این مراکز بالا است که نشان دهنده چرخه گسترده بیماری در سطح جامعه به دلیل کاهش رعایت شیوه نامه های بهداشتی بین مردم است و این موضوع باید مورد توجه باشد که سهل انگاری در زمینه رعایت مسایل بهداشتی می تواند موج های بعدی کرونا را به دنبال داشته باشد.

مهرزاد لطفی با اشاره به کاهش نسبی ورودی بیمارستان ها نسبت به هفته های گذشته، افزود: طی شبانه روز گذشته برای نخستین بار از ابتدای شیوع کرونا تاکنون، آمار موارد ترخیص بیماران کرونا از موارد بستری جدید در بیمارستان های استان بیشتر بوده است، اما تعداد افرادی که در بخش های ویژه بیمارستان ها بستری هستند همچنان قابل توجه است.

وی با بیان اینکه وضعیت کرونا در استان کماکان شکننده است، اضافه کرد: هرگونه تجمع می تواند باعث چرخش بیشتر ویروس کرونا در جامعه و در نتیجه افزایش موارد ابتلا و بستری باشد، بنابراین لازم است تمام اقشار جامعه ضمن رعایت دستورالعمل های بهداشتی، از حضور در مکان های شلوغ به ویژه دورهمی های خانوادگی پرهیز کنند تا با کمک هم بتوانیم بر این اپیدمی غلبه کنیم.

رئیس دانشگاه در ادامه از فعالیت ۵۰ مرکز واکسیناسیون تجمیعی در استان خبر داد و گفت: از این تعداد، ۱۸ مرکز در نقاط مختلف کلان شهر شیراز راه اندازی شده تا مردم بتوانند به راحتی به نزدیک ترین مرکز مراجعه و برای دریافت واکسن کرونا اقدام کنند.

لطفی افزود: همچنین در تمامی شهرستان های استان نیز شبکه های بهداشتی درمانی به صورت فعال و شبانه روزی در زمینه واکسیناسیون کروناویروس و افزایش ایمنی و سلامت مردم استان پهناور فارس تلاش و فعالیت دارند.

او با اشاره به تزریق دوز اول واکسن کرونا به ۷۲ و نیم درصد گروه های هدف و تزریق دوز دوم واکسن کرونا به ۲۸ و هشت دهم درصد از گروه های هدف در استان، از مردم و به ویژه کسانی که دوز اول واکسن را دریافت کرده اند، خواست بر اساس زمان تعیین شده به مراکز واکسیناسیون مراجعه کرده و با دریافت دوز دوم واکسن، ایمنی خود را در برابر این بیماری افزایش دهند و با انجام واکسیناسیون عمومی و رعایت برنامه های بهداشتی، بتوانیم هرچه زودتر به شرایط عادی زندگی بدون کرونا بازگردیم.

رئیس دانشگاه بهترین واکسن را در دسترس ترین واکسن دانست و تاکید کرد: مردم نباید به انتظار نوع خاصی از واکسن کرونا بمانند و فرصت ایمن سازی خود و کمک به ریشه کنی هرچه سریعتر بیماری کووید۱۹ را از دست بدهند.

لطفی در ادامه با گرامیداشت روز بهداشت محیط و تقدیر از فعالان عرصه بهداشت محیط گفت: داشتن محیطی امن آرزوی تمام بشریت است و کارشناسان بهداشت محیط همیشه در عرصه ارتقای سطح بهداشت جامعه حضوری فعال دارند و در موضوع کرونا نیز از ابتدای شیوع این ویروس با تمام توان در میدان مقابله با کرونا حضور دارند و در راستای سلامت جامعه گام برمی دارند.

برچسب ها: کرونا ، مراکز 16 ساعته
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار