کارشناس بهداشت محیط شبکه بهداشت‌ودرمان دانشکده علوم پزشکی لارستان با اذعان به اینکه پوسیدگی دندان به علت میزان فلورايد پایین آب به وجود می‌آید که در لار این میزان در حد استاندارد است، گفت: اکیدا توصیه می‌شود به جهت جلوگیری از ابتلا به بیماری های احتمالی، از آبِ آب انبار و سایر آب های با منشا نامشخص استفاده نشود.
کد خبر: ۹۹۶۶۸۰
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۶ 26 September 2021

تابناک فارس به نقل از میلادلارستان: نبی‌الله‌کریمی درباره معیارهای تشخیص آب سالم اظهار داشت: آب سالم باید بدون رنگ، بو، مزه و طعم بوده و آزمایشات فیزیکی و شیمیایی آن مورد تایید بهداشت باشد.

وی با اشاره به اینکه حد مطلوب کلر باقيمانده آل بين ۰٫۲ تا ۰٫۸ و PH آب ۶٫۵ تا ۸٫۶ است، افزود: استاندار EC آب آشامیدنی بين ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ است که EC آب لار در حال حاضر ۱۸۰۰ است.

کارشناس بهداشت محیط شبکه بهداشت‌ودرمان دانشکده علوم پزشکی لارستان با بیان اینکه درحال حاضر آبِ آب شیرین کن، بدلیل کلرزنی و انجام آزمایشات میکروبی و شیمیایی منظم سالم‌ترین آب محسوب می‌شود، تصریح کرد: این تصور که برخی از مردم لارستان علت بروز مشکلات کلیوی یا پوسیدگی دندان‌ها را ناشی از مصرف نوع آب می‌دانند، بین این موارد ارتباط صد درصدی وجود ندارد.

کریمی با اذعان به اینکه پوسیدگی دندان به علت میزان فلورايد پایین آب به وجود می‌آید که در لار این میزان در حد استاندارد است، خاطر نشان کرد: اکیدا توصیه می‌شود به جهت جلوگیری از ابتلا به بیماری های احتمالی، از آبِ آب انبار و سایر آب های با منشا نامشخص استفاده نشود.

وی در پاسخ به سوال که با توجه به خشکسالی ها، در نخستین بارش تابستانی و جاری شدن رودخانه های فصلی تعداد زیادی از آب ‌انبارها آبگیری و مردم از این آبها استفاده می کنند، آیا این آب ها سالم هستند، گفت: خیر، آب آب انبار بدون کلرزنی و همچنین عدم تاییدیه های آزمایشات میکروبی و شیمیایی قابل استفاده نیست.

این کارشناس با اشاره به اینکه تعداد محدودی از آب انبارهایی که بیشترین استفاده را دارند توسط شهروندان کلرزنی شده است، عنوان کرد: حداقل زمان انتظار جهت مصرف آب بعد از انجام کلرزنی، ۳۰ دقیقه است.

کارشناس بهداشت محیط شبکه بهداشت‌ودرمان دانشکده علوم پزشکی لارستان با بیان اینکه وظیفه کلرزنی آب انبارها با متولیان مربوطه بوده و نظارت و آموزش نحوه کلرزنی بر عهده بهداشت است، اضافه کرد: يكي از متوليان آب انبارها در لارستان اداره ميراث فرهنگی، بعضي شخص و تعدادی هم هيات امنايی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار