معاون آستان احمدی و محمدی (ع) گفت: در آستانه فرا رسیدن اربعین سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران باوفایش پرچم عزای حسینی در بین الحرمین شیراز به اهتزار درآمد.
کد خبر: ۹۹۶۴۶۲
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۷ 25 September 2021

تابناک فارس به نقل از تسنیم: سومین حرم اهل بیت شاهچراغ (ع) در آستانه فرا رسیدن اربعین حسینی در غم مصیبت سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع)‌ و یاران باوفایش غرق درعزا و ماتم شده ‌است. از همین رو ویژه برنامه‌هایی در این حرم مطهر و در فضای روباز با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

در اربعین حسینی و همزمان با نمایش دلدادگی عاشقان حسینی در کربلای معلی، محشر دیگری در بین‌الحرمین شیراز_حدفاصل حرمین مطهر حضرت شاهچراغ و حضرت سیدعلاءالدین حسین (ع) برپا می شود و جاماندگانی که از فیض حضور در راهپیمایی اربعین جا مانده‌اند، با راهپیمایی با زائران حرم مطهر امام حسین (ع) همگام می‌شوند.

حجت‌الاسلام احمد سلامی، معاون فرهنگی آستان احمدی و محمدی (ع) در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در شیراز اظهار داشت: در آستانه فرا رسیدن اربعین حسینی، در آئینی معنوی با حضور خادمان حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع)، پرچم سوگواری متبرک به نام مبارک حضرت امام حسین(ع)، در بین الحرمین شیراز به اهتزاز درآمد.

وی افزود: ویژه برنامه‌های اربعین حسینی روز یکشنبه 4 مهرماه همراه با نماز مغرب و عشاء و با سخنرانی حجت الاسلام حاجی پور و مداحی سید محسن بنی فاطمی در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) برگزار می‌شود.

 

معاون فرهنگی آستان احمدی و محمدی (ع) گفت: دوشنبه 5 مهرماه ساعت 9 و 30 دقیقه صبح با قرائت قرآن و سخنرانی حجت الاسلام محمد بهشتی و با مداحی سید محسن بنی فاطمی و حجت الاسلام علی اصغر احمدی در فضای باز حرم مطهر برگزار می‌شود.

سلامی از قرائت زیارت عاشورا و زیارت اربعین در حرم مطهر و با حضور زائران و مجاوران خبر داد و اظهار کرد: همچنین سخنرانی مذهبی و عزاداری بعد از اقامه نماز ظهر و عصر با مداحی حاج سعید خائف پناه و حاج حسین محمدپور از دیگر برنامه‌هایی است که در روز اربعین در حرم مظهر برگزار می‌شود.

وی در پایان از برگزاری مسابقه اینترنتی ثارالله به مناسبت ایام اربعین حسینی به آدرس اینترنتی Shahecheragh.ir/Mosabeghat خبر داد و مهلت شرکت در این مسابقه را تا هفتم مهرماه سال جاری اعلام کرد.

برچسب ها: اربعین ، شاهچراغ ، برنامه
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار