جعفر قادری عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به تشکیل کمیته ای بین دولت و مجلس برای بررسی فسادهای رخ داده در ارز 4200 تومانی برای واردات کالاهای اساسی، گفت: جمع بندی بر این بود که تا پایان سال 8 میلیون دلار ارز 4200 تومانی برای واردات کالاهای اساسی کفایت می کند.
کد خبر: ۹۹۶۴۴۶
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۴ 25 September 2021

تابناک فارس به نقل از تسنیم: جعفر قادری عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به تشکیل کمیته ای بین دولت و مجلس برای بررسی فسادهای رخ داده در ارز 4200 تومانی برای واردات کالاهای اساسی، گفت: جمع بندی بر این بود که تا پایان سال 8 میلیون دلار ارز 4200 تومانی برای واردات کالاهای اساسی کفایت می کند.

وی با اعلام اینکه در 6 ماه گذشته حدود 6 میلیارد دلار ارز 4200 تومانی برای واردات کالاهای اساسی اختصاص داده شده است، ادامه داد: طبق برآوردهای اولیه حدود 18 میلیارد دلار ارز دولتی برای واردات کالاهای اساسی در سال جاری نیاز است.

نماینده شیراز در مجلس تصریح کرد: باید درباره اختصاص ارز به کالاهای که به صورت یارانه ای به دست مردم نمی رسد تجدید نظر کرد و ارز اختصاص داده شده به آنها را حذف کرد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس عنوان کرد: با توجه به مباحثی که درباره ارز یارانه ای رخ داد و فسادهای در این زمینه ایجاد شد به اعتقاد بنده باید به کالاهای این ارز تخصیص داده شود که بدون مشکل در اختیار مردم و قشر آسیب‌پذیر جامعه قرار گیرد.

 

برچسب ها: ارز ، ارز 4200 تومانی ، رانت ، فساد
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار