امام جمعه لارستان با یادآوری بخش هایی از بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای دولت سیزدهم مبنی بر عقب‌ماندگی در ترویج عدالت، گفت: در دهه پیشرفت و عدالت نمره مطلوبی در باب عدالت بدست نیاورده‌ایم که همه ما در این زمینه مسئولیم.
کد خبر: ۹۹۶۲۷۴
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۰ 25 September 2021

تابناک فارس به نقل از میلاد لارستان: حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمختار موسوی‌خرم در آئین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته شهر لار ضمن عرض تسلیت به مناسبت اربعین سروروسالار شهیدان حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) بر لزوم قرائت زیارت اربعین تأکید کرد و اظهار داشت: قرائت این زیارت در روایات سفارش شده است.

وی همچنین روز جهانگردی و گردشگری را گرامیداشت و افزود: امید می‌رود با تدابیر مسئولان با استفاده از ظرفیت‌های دولت جدید به شناسایی و معرفی پتانسیل‌های گردشگری موجود در لارستان بپردازند.

امام جمعه لارستان با یادآوری آغاز سال تحصیلی حوزه‌های علمیه، دانشگاه‌ها و مدارس، تصریح کرد: مراکز آموزشی می‌بایست به موضوع پرورش در کنار آموزش توجه شود چرا که برخی از آسیب‌های اجتماعی کنونی محصول کم‌توجهی به موضوع پرورش و علم تؤام با تهذیب است.

این استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر اینکه نباید ملاک خوب بودن یک مدرسه را صرفاَ بالا بودن سطح علمی آن مدرسه یا معلمان شاغل در آن دانست بلکه باید در کنار این امر به موفق بودن آن مدرسه در امور تربیت و پرورش توجه داشت و زمان که در این خصوص از سوی خانواده‌ها مطالبه‌گری وجود داشته باشد، مسئولان مجبور می‌شوند که به مسئله پرورش توجه ویژه داشته باشند، خاطر نشان کرد: افرادی که پس از سالها پدران و مادران خود را به مراکز نگهداری سالمندان تحویل می‌دهند و آنها را رها می‌کنند، بی‌سواد نیستند بلکه پرورش در کنار کسب نداشته‌اند.

وی با بازخوانی سخنی از امام راحل(ره) مبنی بر اینکه اگر علم در یک قلب فاسد یا یک مغز فاسد از لحاظ اخلاقی وارد شد، ضررش بیش از نادانی است، ادامه داد: آدم نادان سواد ندارد اما دیگر ضررزدن نیست به خلاف اینکه اگر دانش باشد، بدون انکه بینش اخلاقی، نفسانی و الهی باشد، بشر را به هلاکت می رساند و انبیاء آنقدری که بر تربیت پافشاری می‌کردند به علم سوق نمی‌دادند.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به اینکه امروزه تمام هم‌ۤوغمۤ والدین این شده که فرزندان به چه رشته‌ای بروند که آینده مالی آن خوب باشد، عنوان کرد: این تحلیل در اندازه خود مناسب است اما مسائل مالی همه‌چیز نیست بلکه بخشی از واقعیات زندگی ماست.

امام جمعه لارستان با یادآوری بخش هایی از بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای دولت سیزدهم مبنی بر عقب‌ماندگی در ترویج عدالت، گفت: در دهه پیشرفت و عدالت نمره مطلوبی در باب عدالت بدست نیاورده‌ایم که همه ما در این زمینه مسئولیم.

وی با تأکید بر اینکه عدالت دارای ابعاد مختلفی نظیر عدالت سیاسی، اقتصاد، اجتماعی، قضائی و غیره است که باید به همه آن توجه شود که اگر اینگونه نباشد در دستیابی به عدالت ناموفق می‌شویم، افزود: در ارزیابی در حوزه عدالت باید همه حوزه‌ها را در نظر گرفت و همه مردم و مسئولان بدانند که مسئله تحقق عدالت یک امر طاقت‌فرسا و تدریجی است و یک شبه برقرار نمی‌شود.

موسوی با تأکید بر اینکه وقتی کاری از لحاظ قانونی شدنی نیست نباید برای تحقق آن زمین‌وزمان را با هم بدوزیم چرا که کاری که خلاف قانون انجام شد، خلاف عدالت است، تصریح کرد: تحقق عدالت مسئله‌ای دشمن‌ساز است و اگر مسئولی بخواهد با فساد مبارزه کند، از آن به بعد صاحبان زر و زور که داری قدرت، ثروت و رسانه هستند علیه او می‌شورند که مردم نباید به شایعاتی که در مقابل مسئولان عدالت‌محور قرار می‌گیرد، توجه کنند.

وی با برشمردن راهکارهای بهبود عدالت، بیان کرد: تمرکز بر علل بجای تمرکز بر معلول است و با شناسایی ریشه بسیاری از بی‌عدالتی‌ها از جمله گرفتن حقوق نجومی که در قوانین ماست و فسادزاست و در تقابل با عدالت قرار دارد، شناسایی و اصلاح شود.

امام جمعه لارستان با بیان اینکه باید در راه کسب بهبود عدالت نسبت به آزادی مسئولانه توجه داشت، ادامه داد: هر قدر آزادی‌ها در انتقاد سازنده از وضعیت موجود صورت بگیرد و همچنین تضارت آرا فراهم شود و نظرات مختلف در یک موضوع پذیرفته شود، پیوست عدالت را به دنبال دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار