رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز تاکید کرد که سهل انگاری یا نداشتن تمایل به دریافت واکسن کرونا از سوی برخی شهروندان به معنای تهدید کردن سلامت عمومی جامعه است.
کد خبر: ۹۹۵۹۰۶
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۹ 22 September 2021

تابناک فارس به نقل از ایسنا: مهرزاد لطفی چهارشنبه ۳۱ شهریور در چهارصد و یازدهمین نشست ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی شیراز، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره، شهدا، جانبازان، ایثارگران، رزمندگان، مدافعان میهن و آغاز هفته دفاع مقدس، گفت: این روزها شباهت بسیاری به روزهای دفاع مقدس دارد و مدافعان سلامت با لباس دیگری در پوشش سفید مقابل دشمن نامرئی مشغول به مقابله با بیماری منحوس کرونا هستند.

او با بیان اینکه مدافعان سلامت با دفاع شبانه روزی و بی وقفه در مراکز بهداشتی و درمانی در حال خدمت رسانی و نجات جان مردم هستند، از تلاش شبانه روزی و ایثارگرانه تمامی کارکنان مجموعه سلامت به ویژه کارکنان خط مقدم مبارزه با کرونا در حوزه بهداشت و درمان قدردانی کرد.

لطفی با تاکید بر ایستادگی و تلاش جانانه تمامی دستگاه های اجرایی در این بحران، هفته دفاع مقدس را به تمام مدافعان میهن و سلامت تبریک گفت و از سازمان ها و دستگاه های اجرایی استان برای حمایت از مجموعه سلامت در نبرد با کرونا قدردانی کرد.

او به بستری شدن ۳۲۸ بیمار جدید در بیمارستان‌های استان فارس طی ۲۴ ساعت گذشته اشاره و اضافه کرد: مردم ضمن رعایت شیوه نامه های بهداشتی و پرهیز از حضور در تجمعات، در صورت داشتن شرایط لازم سنی و جسمی، برای دریافت واکسن کرونا مراجعه کرده و علاوه بر کمک به حفظ سلامت خود، در تامین سلامت عمومی جامعه سهیم شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بررسی آخرین وضعیت کرونا در استان فارس گفت: با توجه به آمار بالای ورودی جدید به بیمارستان های برخی از شهرستان های استان در طی روزهای اخیر، مهمترین راهکار برای مقابله با وضعیت موجود، کاهش زمینه های ابتلا به بیماری است.

لطفی ضمن پایش عملکرد مراکز آزمایشگاهی تشخیصی کروناویروس در فارس و پیگیری آمار نمونه های انجام شده آزمایش کرونا طی روز گذشته تاکنون؛ به بررسی آمار ابتلا در مناطق مختلف استان، علت های جان باختن بیماران در ۲۴ ساعت گذشته، وضعیت سلامت بیماران کرونا در بخش های عادی و ویژه بیمارستان های استان، میران مراجعه به مراکز ۱۶ ساعته استان، ماموریت های اورژانس استان در زمینه کرونا، آمار بهبودی بیماران و نمودارهای کشوری و استانی در این خصوص پرداخت.

برچسب ها: واکسن ، کرونا ، سلامتی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار