ناصر انصاری مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فسا با بیان اینکه سطح زیر کشت خرما در این شهرستان ۲۱۰ هکتار است که ۹۰ هکتار آن مثمر هست، تصریح کرد: پیش بینی می‌شود نزدیک به ۵۰۰ تن خرما در این شهرستان تولید و برداشت شود.
کد خبر: ۹۹۵۰۸۳
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۸ 20 September 2021

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: ناصر انصاری مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فسا با بیان اینکه سطح زیر کشت خرما در این شهرستان ۲۱۰ هکتار است که ۹۰ هکتار آن مثمر هست، تصریح کرد: پیش بینی می‌شود نزدیک به ۵۰۰ تن خرما در این شهرستان تولید و برداشت شود.

معاون سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با اشاره به اینکه عمده ارقام خرمای باغ‌های شهرستان فسا شامل قصب، زاهدی، شاهانی و کبکاب است، اظهار کرد: بیشتر خرمای تولیدی این شهرستان به منظور تازه خوری مصرف می‌شود.

این مقام مسئول تاکید کرد: در برنامه تغییر الگوی کشت، توسعه کاشت نخیلات به عنوان یکی از محصولات کم آب بر و متحمل به کم آبی در دستور کار قراردارد که رقم زاهدی، شاهانی، پیارم و کبکاب بیشترین زمینه توسعه را در شهرستان فسا دارند.

انصاری با یاد آوری اینکه احداث باغ‌های نخل قابلیت کشت توام با درختان مرکبات نیز دارد، ابراز کرد: بیشترین نخیلات شهرستان فسا در مناطق شیبکوه و مرکزی ایجاد و در حال توسعه قابل توجه است که پیش بینی می‌شود این روند مورد استقبال بهره برداران باشد.

شهرستان فسا در فاصله ۱۳۰کیلومتری جنوب شرقی شیراز واقع شده است.

برچسب ها: تولید ، خرما ، فسا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار