مسئول واحد باغبانی جهاد کشاورزی لارستان گفت: برداشت خرما از هزار و ۶۳۰ هکتار نخلستان‌های لارستان در حال انجام است و پیش بینی می‌شود حدود ۹ هزار تن رطب و خرما تولید و روانه بازار شود.
کد خبر: ۹۹۴۹۹۷
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۰ 20 September 2021

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: مسئول واحد باغبانی جهاد کشاورزی لارستان گفت: برداشت خرما از هزار و ۶۳۰ هکتار نخلستان‌های لارستان در حال انجام است و پیش بینی می‌شود حدود ۹ هزار تن رطب و خرما تولید و روانه بازار شود.
مجتبی ضیافت افزود: ۱۰ درصد خرمای استان فارس در لارستان تولید می‌شود که بر این اساس این شهرستان رتبه پنجم را بین شهرستان‌های فارس دارد.
وی اضافه کرد: وضعیت بازار‌های داخلی و خارجی برای صادرات این محصولات مطلوب است و خرمای لارستان علاوه بر ارسال به سراسر ایران به کشور‌های افغانستان و پاکستان نیز صادر می‌شود.
مسئول واحد باغبانی جهاد کشاورزی لارستان گفت: بیش از ۳۰ رقم خرما در لارستان وجود دارد که شاهانی، خاصویی، قصب، پیارم، مجول، گنتار، هلیله، هلو، گچخواه، خلاص، برحی، لشت، نپت صیف، لؤلؤ، خنیزی، کبکاب، خصاب، گیونی، هلالی، آل مهتری، زرد، خروباغ، گمسری، مرزبان، مضافتی، خوش خارک، بگشی، گبدر، نلسو و خصاب از مهمترین آنهاست.

برچسب ها: برداشت ، رطب ، خرما ، لار
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار