عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه ایران در میان 190 کشور جهان از نظر تسهیل صدور مجوزها رتبه 178 را دارد، این رتبه را نامطلوب و نامناسب توصیف کرد و ادامه داد: باید بروکراسی‌های صدور کسب و کارها کاهش یابد.
کد خبر: ۹۹۴۸۹۳
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۱ 19 September 2021

تابناک فارس به نقل از خانه ملت: حجت اله فیروزی  درباره تصویب کلیات طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار، گفت: براساس این طرح مجوزها به دو دسته ثبت‌محور و تایید محور تقسیم می‌شود؛ به این معنا که هر فردی در درگاه ملی مجوزها، تقاضای صدور مجوز کند به صورت خودکار بعد از 3 روز مجوز درخواست شده صادر می‌شود، بنابراین بروکراسی در آن به صورت کامل حذف خواهد شد. تنها مجوزهایی که با امنیت، سلامت، بهداشت جامعه در ارتباط است و مستلزم تعرض در محیط زیست هستند، تایید محور هستند.

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با تصویب طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار امضاهای طلایی از بین رفته و صدور مجوز تسهیل می‌شود، افزود: ممکن است بخشی از جامعه نسبت به این طرح نظراتی داشته باشند که مجلس در جریان بررسی این طرح به نظرات کارشناسی توجه خواهد کرد تا خروجی مناسب به دست آید.

وی با بیان اینکه ایران در میان 190 کشور جهان از نظر تسهیل صدور مجوزها رتبه 178 را دارد، این رتبه را نامطلوب و نامناسب توصیف کرد و ادامه داد: باید بروکراسی‌های صدور کسب و کارها کاهش یابد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه مجلس با گروه یا صنف خاصی مشکلی ندارد و به دنبال حل مشکلات مردم است، تصریح کرد: براساس داده‌های رسیده و حضور میدانی نمایندگان میان فعالان اقتصادی و... این طرح تدوین شده است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به ضرورت حل مشکلات اقتصادی و اشتغالزایی، ادامه داد: با تصویب این طرح گره‌های نابجایی که در سرمایه گذاری‌ها ایجاد شده، باز می‌شود./

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار