دستگاه‌های مختلف اجرایی استان فارس در آستانه اربعین حسینی به بیان و تصمیم‌گیری درباره برنامه‌های این روز پرداختند.
کد خبر: ۹۹۴۰۲۹
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۳ 15 September 2021

تابناک فارس به نقل از تسنیم: سردار یدالله بوعلی صبح امروز در نشست هماهنگی گرامیداشت اربعین حسینی که در حرم مطهر شاهچراغ(ع) برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به گسترش بیماری کرونا در سال گذشته و عدم توفیق زیارت حضوری در کربلای معلی، یک کار ارزشمند معنوی در شیراز اجرایی شد.

وی خواستار مدیریت برنامه‌های امسال اربعین حسینی با تولیت حرم‌های مطهر احمدبن موسی(ع) و سید علاءالدین حسین(ع) شد و گفت: موکب احمد بن موسی(ع) سپاه فجر فارس نیز می‌تواند تعیین کننده و هماهنگ کننده دیگر موکب‌ها باشد.

سردار بوعلی همچنین خواستار افزایش طول مسیر اربعین حسینی در شیراز با تمرکز بر بین الحرمین شد و گفت: ضرورت دارد که مواکب بیشتری درگیر این موضوع شوند.

محمدرضا امیری، فرماندار شهرستان شیراز نیز در ادامه این جلسه اظهار داشت: شیوع بیماری کرونا و اعمال محدودیت‌ها به ویژه در بخش ترددها، موجب کم رنگ شدن مراسم اربعین حسینی شد.

 

وی افزود: پارسال ابتکاری در شیراز انجام و با شبیه‌سازی حرم اباعبدالله و بین الحرمین یک فضای فرهنگی و معنوی در حرم سوم اهل بیت(ع) ایجاد شد.

فرماندار شیراز همچنین اعلام کرد: هماهنگی‌ها در ارتباط با فضاسازی شهری در آیین اربعین امسال در این جلسه تصمیم‌گیری می‌شود.

امیری خاطرنشان کرد: خوشبختانه با تلاش کادر بهداشت و درمان، شهرستان شیراز از وضعیت قرمز خارج شده و بخشی از محدودیت‌ها با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی کاهش کاهش پیدا خواهد کرد و مراسم اربعین هم در فضای باز اجرایی می‌شود.

حجت‌الاسلام محمد استوار میمندی، مدیر حوزه‌های علمیه فارس نیز در این جلسه بیان کرد: بخشی از ابعاد سومین حرم اهل بیت(ع) عمرانی و زیرساختی و بخشی هم فعالیت و برنامه‌های اجرایی است و ما در اجرای برنامه‌ها با در اختیار گذاشتن نیروی انسانی همراهی خواهیم کرد.

وی همچنین از راه‌اندازی مواکب اربعین حسینی در تعدادی از مدارس حوزه علمیه شیراز خبر داد وگفت: در این مواکب علاوه بر پذیرایی از زوار، طلاب به تبیین مباحث دینی در قالب مشاوره‌های دینی می‌پردازند.

سید تقی سهرابی مدیرکل صداوسیمای فارس نیز گفت: بحث سومین حرم اهل بیت (ع) که مطالبه بحق مقام معظم رهبری و موضوع استراتژیک برای استان فارس و جنوب کشور است با ایده‌های بزرگان در حال تحقق است.

وی با بیان اینکه برنامه‌های این چُنینی محتوایی غنی برای صداوسیماست، افزود: در روز اربعین حسینی موکب رسانه‌ای صداوسیما در بین الحرمین برپا و یک رادیو با فرکانس خاص بین الحرمین در شعاع 5 تا 6 کیلومتری حرم ایجاد می‌شود.

سهرابی در این جلسه پیشنهاد داد که در مکان بین الحرمین خیمه گاهی بزرگ برای سخنرانی شبانه داشته باشیم و سخنرانی اصلی در حرم مطهر برگزار شود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه صداوسیما همانند سال‌های گذشت بازوی موکب احمدابن موسی (ع)است، تصریح کرد: امسال پرچم متبرک حرم مطهر امام حسین (ع) به شهر شیراز آورده و با مشارکت برنامه چلچراغ شهروندان در روز اربعین با نام نویسی اسم خود بر این پرچم مطهر عشق و ارادت خود را به سید و سالار شهیدان ابراز خواهند کرد.

برچسب ها: برنامه ، حرم ، شاهچراغ ، اربعین
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار