رئیس پلیس فتای استان فارس گفت: پسر ۱۶ ساله کارت بانکی پدر بازنشسته خود را در شیراز خالی کرد.
کد خبر: ۹۹۳۴۹۶
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۳ 13 September 2021

تابناک فارس به نقل از مهر: سرهنگ حشمت سلیمانی بیان کرد: با مراجعه مردی ۷۰ ساله به پلیس فتا مبنی بر برداشت غیرمجاز ۱۲۰ میلیون ریال از حساب بانکی‌اش، موضوع در دستور کار تیمی از کارشناسان قرار گرفت.

وی تصریح کرد: در اقدامات اولیه کارشناسان مشخص شد که متهم با استفاده از کارت شاکی اقدام به خرید یک دستگاه گوشی هوشمند موبایل به صورت اینترنتی کرده است.

رئیس پلیس فتای فارس گفت: در بررسی‌های بیشتر مشخص شد متهم پسر ۱۶ ساله شاکی است و پس از حضور در این پلیس منکر انجام هرگونه عمل مجرمانه شد ولی با دیدن ادله دیجیتال و مستندات به بزه انتسابی خود اعتراف کرد.

سرهنگ سلیمانی افزود: متهم در اعترافات خود بیان داشت همیشه می‌دانستم که مبالغ زیادی پول در کارت بانکی پدرم موجود است و همچنین از رمز کارت وی نیز با خبر بودم و از طرفی دوستانم گوشی‌های هوشمند داشتند و من هم می‌خواستم مثل آنها گوشی موبایل جدید داشته باشم و این موضوعات باعث وسوسه من شد و بدون اینکه پدرم متوجه شود با کارت بانکی وی اقدام به خرید کردم.

این مقام سایبری به شهروندان توصیه کرد: کارت‌ها و اطلاعات بانکی خود را در محل‌های امن و دور از دسترس دیگران نگهداری کنید و هنگام انجام هرگونه تراکنش دقت کنید که اطلاعات در اختیار افراد دیگر قرار نگیرد.

وی از عموم مردم خواست هشدارهای پلیس فتا را جدی گرفته و در صورت مواجهه با موارد مشکوک موضوع را سریعاً از طریق وب‌سایت پلیس فتا به آدرسwww.cyberpolice.ir (بخش ارتباطات مردمی) یا به شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ گزارش کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار