محمد حسن اسدی اظهارداشت انتخاب شهردار از اختیارات صرف شورای شهر است و به تبع آن فقط شورای اسلامی شهر پاسخگو است. امروز ۱۸ روز از سیر مراحل قانونی انتخاب شهردار میگذرد، بنظر میرسد فرایند انتخاب شهردار و قطعی شدن موضوع دچار گره ای شده، و وظیفه شورای شهر شیراز بویژه رئیس شورای شهر پاسخگویی در این زمینه است.
کد خبر: ۹۹۳۴۵۶
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۷ 13 September 2021

تابناک فارس به نقل از فارس: محمد حسن اسدی اظهارداشت: انتخاب شهردار شیراز در هاله ای از ابهام فرو رفته و برابر اطلاع، مکاتبات انجام شده توسط رئیس شورای شهر شیراز، مواعد تعیین شده آن به سر آمده، سئوالات متعددی به ذهن متبادر میشود و پاسخ پاسخ قانع کننده ای برای مردم و افکار عمومی یافت نمی شود.

وی تصریح کرد: انتخاب شهردار از اختیارات صرف شورای شهر است و به تبع آن فقط شورای اسلامی شهر پاسخگو است. امروز ۱۸ روز از سیر مراحل قانونی انتخاب شهردار میگذرد، بنظر میرسد فرایند انتخاب شهردار و قطعی شدن موضوع دچار گره ای شده، و وظیفه شورای شهر شیراز بویژه رئیس شورای شهر پاسخگویی در این زمینه است.

اسدی افزود:رعایت قانون، شفافیت و اعتماد جامعه نباید تحت هیچ عنوان مخدوش گردد.

طاهری، رئیس شورا: پاسخ روشن است

ما منتظر طی مراحل اداری در وزارت کشور هستیم، زمانی که آقای پاکفطرت نیز به عنوان شهردار انتخاب شد، یک ماه مراحل تایید حکم ایشان طول کشید. در حال حاضر بعضی شهرهای دیگر کشور نیز منتظر تایید حکم شهردار منتخب توسط وزارت کشور هستند.

مهدی طاهری افزود: از طرفی حکم سرپرستی آقای راضی سه ماه فرصت دارد ما در این خصوص مشکلی نداریم و در حال طی مراحل اداری هستیم و هر پاسخی وزیر محترم کشور بدهد ما تابع آن پاسخ خواهیم بود و در مجموعه شورا بر اساس آن تصمیم گیری لازم انجام خواهد شد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار