رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز: با وجود کاهش نسبی موارد ابتلا و بستری بیماران، مردم استان کماکان با جدیت شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت کنند تا با همت و عزم همگانی هر چه زودتر بتوانیم بر ویروس کرونا غلبه کنیم.
کد خبر: ۹۹۳۳۳۰
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۰ 13 September 2021

تابناک فارس به نقل از تسنیم: نزدیک دو سال است که مردم استان فارس به تبع کل کشور با بیماری منحوس کرونا درگیر هستند و در این دو سال فراز و فرودهای زیادی را پشت سر گذاشتند.

با وجود اینکه پیک پنجم کرونا در حال اتمام است اما خبری از کنترل یا تمام شدن بیماری نیست و همچنان خطر سویه‌های جدید این بیماری وجود دارد. هر چند بررسی‌ها نشان از نزولی شدن شیب ابتلا به کرونا و تثبیت آن می‌دهد اما نباید از گونه‌های جدید کرونا و هشدار بابت افزایش جان باختگان و کاهش سن آنها غافل شد.

به گفته عبدالرضا قاسم‌پور، جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مقابله با کرونا هم تعداد موارد بستری و هم درصد مثبت شدن تست‌ها در استان فارس رو به کاهش است. بر این اساس درصد مثبت شدن تست‌ها در استان به 25 درصد رسیده در صورتی که این میزان تا 40 درصد نیز رسیده بود.

آنگونه که معاون استاندار فارس می‌گوید نه تنها مراجعان روزانه به مراکز درمانی کاهش داشته که تعداد شهرستان‌های پرخطر استان نیز به 9 شهرستان رسیده همچنین در حال حاضر 22 شهرستان در وضعیت نارنجی و 5 شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند.

البته قاسم‌پور بر این نکته تاکید دارد که تغییر رنگ‌بندی شهرها به معنای پایان کرونا نیست بلکه باید همچنان دستورالعمل‌های بهداشتی با دقت رعایت شود تا دچار موج‌های دیگر این بیماری نشویم. وی همچنین از نتیجه اعمال محدودیت‌ها سخن گفته که شامل پلمب 10 هزار و 540 واحد صنفی و جریمه 583 هزار و 781 خودرو شخصی متخلف بوده است.

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مقابله با کرونا از سرعت گرفتن واکسیناسیون در استان خبر داده که همین امر امکان بازگشایی دانشگاه‌ها را بیشتر می‌کند. قاسم‌پور درباره بازگشایی مدارس اما نظر دیگری دارد، وی معتقد است که برای بازگشایی مدارس باید همه عوامل و کسانی که با دانش‌آموزان در ارتباط هستند واکسینه شوند.

در همین راستا مهرزاد لطفی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز از واکسینه شدن 50 درصد جمعیت هدف استان فارس خبر داد که این افراد دز اول واکسن را دریافت کردند. به گفته وی استان فارس در روزهای اخیر با تزریق بیش از 100 هزار دز در روز در زمینه تزریق واکسن رکوردشکنی کرده است.

آنگونه که رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز می‌گوید: تاکنون حدود 50 درصد جمعیت بالای 18 سال استان دز اول و 25درصد نیز از جمعیت هدف دز دوم واکسن علیه کروناویروس را دریافت کردند. وی ابراز امیدواری کرده که در صورت ورود محموله‌های جدید واکسن از سوی وزارت بهداشت همه مردم استان فارس هر چه زودتر بر علیه این بیماری ایمن شوند.

لطفی نقش همکاری بین بخشی را در پیشبرد موفق این اقدام ملی بسیار تاثیرگذار خواند و از همکاری ارزشمند نیروهای بسیجی و سپاه فجر استان فارس برای راه‌اندازی مرکز 24 ساعته واکسیناسیون و اجرای طرح شهید سلیمانی قدردانی کرد.

 

 

با این حال رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز تاکید کرده که واکسینه شدن علیه بیماری کووید19 به تنهایی نمی‌تواند از ابتلا به این بیماری پیشگیری کند، بنابراین در کنار ایمن شدن لازم است نسبت به رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی پای‌بند بمانیم.

وی اعلام کرد که با وجود کاهش نسبی موارد ابتلا و بستری بیماران، مردم استان کماکان با جدیت شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت کنند تا با همت و عزم همگانی هر چه زودتر بتوانیم بر ویروس کرونا غلبه کنیم.

برچسب ها: کرونا ، واکسن ، فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار