مدیرجهاد کشاورزی مرودشت از آغاز کشت دانه روغنی کلزا در مرودشت خبر داد و گفت: کشت کلزا از بیستم شهریور آغاز و تا پانزدهم مهرماه ادامه خواهد داشت.
کد خبر: ۹۹۳۱۷۶
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۳ 12 September 2021

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: کاووس همتی مدیرجهاد کشاورزی مرودشت با بیان اینکه در سال زراعی جاری، متعهد به کشت ۲۵۰۰ هکتار کلزا هستیم، اظهار کرد: تاکنون پنج هکتار کلزا کشت و قرار داد کشت ۱۸۷ هکتار نیز منعقد شده است.

او بیان کرد: به منظور کشت کلزا تاکنون ده هزار و ۸۵۰ کیلو گرم بذر هیبرید ارقام تولید داخل و وارداتی از جمله هیدرومل، ناتالی، نپتون و ارشیتکت خریداری و به مراکز توزیع حمل شده است.

این مقام مسئول تصریح کرد: با توجه به فرارسیدن زمان کشت کلزا کارشناسان در مدیریت شهرستان و مراکز جهاد کشاورزی بخش‌ها با برگزاری کلاس‌های ترویجی سعی در تحقق سطوح ابلاغی دارند.

همتی با بیان اینکه مصرف بهینه بذور در کاشت مزارع کلزا بسیار حائز اهمیت و میزان آن بین چهار تا پنج کیلو گرم در هر هکتار توصیه می‌شود، ابراز کرد: با این میزان بذر در صورت کشت به موقع و آبیاری مناسب به تراکم بوته مطلوب در هکتار دست میابیم.

او با اذعان به اینکه کشت در سال جاری با رویکرد کشت بر روی پشته‌های بلند انجام می‌شود، یادآور شد: ۱۰۰ درصد کشت کلزا در شهرستان مرودشت به صورت مکانیزه و با ردیف کار خطی و پنوماتیک و گا‌ها دستگاه کشت بر روی پشته‌های بلند انجام می‌شود.

همتی با تاکید بر کشت کلزا در بازه زمانی بیست شهریور تا پانزدهم مهرماه، افزایش عملکرد در واحد سطح، تسهیل مبارزه با علف‌های هرز، جلوگیری از سرمازد گی و در نهایت رسیدن به عملکرد مطلوب از مزایای تاریخ کشت بهینه کلزا عنوان کرد.

برچسب ها: کشت ، کلزا ، مرودشت
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار