معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: در روستا‌های فارس، بدون هیچ گونه محدودیت سنی، افراد بالای ۱۸ سال در برابر کروناویروس واکسینه می‌شوند.
کد خبر: ۹۹۳۰۰۱
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۰ 12 September 2021

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: دکتر عبدالرسول همتی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، با حضور در استودیو سلامت و اعلام آخرین آمار‌های مربوط به کروناویروس در استان فارس اظهار کرد: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، یک میلیون و ۲۸۵ هزار و ۱۶ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۳۸۸ هزار و ۱۶۲ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است.

او ادامه داد: همچنین از ابتدای آغاز طرح شهید حاج قاسم سلیمانی تاکنون، ۱۷۱ هزار و ۲۲۸ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد ۳۷ هزار و ۳۰۴ بیمار مثبت شناسایی شده است و در مجموع از ابتدا تاکنون، ۴۲۵ هزار و ۴۶۶ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

همتی، همچنین از بهبودی ۳۷۴ هزار و ۳۶۷ نفر از ابتدا تاکنون خبر داد که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

این مقام مسئول، مجموع بیماران مثبت و مشکوک دارای علائم که هم اکنون در بیمارستان‌های استان بستری هستند را نیز ۳ هزار و ۲۰۵ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد، ۳۳۰ بیمار به علت وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، اظهار کرد: همچنین طی شبانه روز گذشته، ۷۵۲ بیمار دارای علائم کروناویروس به مراکز منتخب درمان سرپایی کرونا مراجعه کردند.

دکتر همتی با اعلام جان باختن ۱۹ هم استانی دیگر در اثر این بیماری طی دیروز تاکنون، مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تا کنون را ۶ هزار و ۴۱۶ نفر عنوان کرد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، با بیان اینکه تا کنون، یک میلیون و ۳۷۵ هزار و ۸۰۲ دز نوبت اول و ۶۸۱ هزار و ۱۸۷ دز نوبت دوم واکسن علیه کروناویروس در مراکز واکسیناسیون به مردم استان فارس تزریق شده است، مجموع تعداد دز تزریق شده واکسن کرونا تا کنون در فارس را ۲ میلیون و ۵۶ هزار و ۹۸۹ دز عنوان کرد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، از آغاز واکسیناسیون علیه کرونا برای افراد بالای ۱۸ سال در روستا‌های استان فارس خبر داد و گفت: در روستا‌های فارس، بدون هیچ گونه محدودیت‌های سنی افراد بالای ۱۸ سال در برابر کروناویروس واکسینه می‌شوند.

او با بیان اینکه در برخی از شبکه‌های اجتماعی خبر تزریق واکسن فایزر و مدرنا با قیمت‌های گزاف انتشار یافته، گفت: برای برخی از واکسن‌های کرونا نیاز است از زمان تولید تا زمان مصرف زنحیره سرما به عبارتی دمای منفی ۷۰ درجه رعایت شود، بنابراین بسیار احتمال دارد که زنجیره سرما رعایت نشود و یا تقلبی باشد، به همین دلیل ورود واکسن‌ها باید در چارچوب وزارت بهداشت باشد و ضرورت دارد شهروندان در این گونه مسائل حیاتی دقت بیشتری داشته باشند.

دکتر همتی تاکید کرد: واکسیناسیون به تنهایی ایمنی لازم برای پیشگیری از ابتلا به کروناویروس را ایجاد نمی‌کند و ضرورت دارد همه مردم استان اعم از افرادی که واکسینه شدند و یا در نوبت‌های واکسیناسیون قرار دارند، استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی، شست و شوی مرتب دست ها، پرهیز از دورهمی‌های خانوادگی و تردد‌های غیر ضروری را برای کنترل و غلبه بر کروناویروس جدی بگیرند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار