نیروی انتظامی استان فارس از کشف ۸۳ دستگاه استخراج ارز دیجیتال قاچاق خبر داده که از این تعداد،‌ ۶۱ دستگاه در شیراز و بقیه در شهرستان فسا کشف شده است.
کد خبر: ۹۹۲۹۰۸
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۳ 11 September 2021

تابناک فارس به نقل از ایرنا: فرمانده انتظامی شیراز در این باره گفت: ۶۱ دستگاه استخراج ارز دیجیتال قاچاق به ارزش ۱۳ میلیارد ریال در شیراز کشف شد.
سرهنگ فرج شجاعی، اظهار داشت: در پی اخبار واصله مبنی بر دایر شدن مزارع استخراج ارز دیجیتال قاچاق در ۲ کارگاه و استفاده غیرمجاز از آنها، بررسی موضوع در دستور کار ماموران پلیس قرار گرفت.
وی افزود: ماموران انتظامی پس از هماهنگی‌ با مقام قضایی به همراه نماینده اداره برق به محل‌های مذکور اعزام و در بازرسی از مکان‌های مورد نظر موفق شدند ۶۱ دستگاه استخراج ارز دیجیتال قاچاق را کشف کنند.
فرمانده انتظامی شیراز با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش دستگاه‌های مکشوفه را ۱۳ میلیارد ریال برآورد کردند، بیان کرد: در این رابطه ۳ نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند.
شجاعی خاطر نشان کرد: فعالیت غیرمجاز تولید کننده ارز دیجیتال علاوه بر مضرات اقتصادی باعت اخلال در شبکه برق رسانی می‌شود؛ لذا شهروندان هرگونه اخباری در این زمینه را بلافاصله به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

ماینرهای قاچاق در فسا خاموش شد
فرمانده انتظامی شهرستان فسا نیز در این رابطه گفت: ۲۲ دستگاه استخراج ارز دیجیتال قاچاق به ارزش چهار میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال در این شهرستان کشف و یک نفر در ارتباط با این پرونده دستگیر شد.
سرهنگ محمدهاشم قسام بیان کرد: در اجرای طرح برخورد با سودجویانی که مبادرت به استفاده از دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال قاچاق می‌کنند، روز جمعه ۱۹ شهریورماه ماموران انتظامی شهرستان فسا ۲ منزل مسکونی و انبار را شناسایی کردند.
وی افزود: ماموران انتظامی پس از صدور دستور قضایی به محل‌های مذکور اعزام و در بازرسی از آن مکان‌ها موفق شدند ۲۲ دستگاه ماینر و تجهیزات جانبی را کشف کنند.
شهرستان فسا در فاصله ۱۳۰کیلومتری جنوب شرقی شیراز واقع شده است.



برچسب ها: کشف ، ماینر ، شیراز ، فسا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار