قادری افزود: یکی از روزنه‌های فساد نادیده گرفتن قانون است و وزارت کشور می‌تواند پیشنهاد اصلاح این آیین نامه را مطرح و دنبال کند.
کد خبر: ۹۹۲۸۹۹
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۵ 11 September 2021

تابناک فارس به نقل از ایرنا: جعفر قادری افزود: آیین نامه انتخاب شهرداران مصوب سال ۷۷ یک آیین نامه بسیار باز بود به گونه‌ای که تقریبا هر گزینه‌ای که برای تصدی پست شهرداری معرفی می‌شد امکان شهردار شدنش وجود داشت، اما آیین نامه اصلاحی سال ۹۷ بر خلاف آیین نامه سال ۷۷ آنقدر سختگیرانه است که دایره انتخاب شهرداران را بسیار محدود می‌کند.
وی ادامه داد: بر اساس این آیین نامه، یکی از شروطی که افراد برای شهردار شدن باید داشته باشند داشتن ۹ سال سابقه مدیریت ارشد برای شهرهای با جمعیت بیش از یک میلیون نفر است که این یک شرط سختگیرانه است و بدان معناست که فرد باید سابقه نمایندگی مجلس، معاونت وزارت یا پست‌های هم تراز دیگری را داشته باشد که این شرط بسیاری از شهرها را با مشکل مواجه می‌کند.
او اظهار داشت: ما پیشنهاد دادیم که اگر کسی پنج یا ۶ سال شهردار منطقه یا معاون شهردار بوده می‌تواند به عنوان شهردار انتخاب شود.
نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: به نظر می‌رسد در جریان انتخاب شهرداران، فشارهای زیادی متوجه وزارت کشور برای عدول از این آیین نامه است که ما صلاح نمی‌دانیم وزارت کشور بخواهد تخلف کند به ویژه در دولتی که داعیه برخورد با تخلفات و مبارزه با فساد دارد.
قادری افزود: یکی از روزنه‌های فساد نادیده گرفتن قانون است و وزارت کشور می‌تواند پیشنهاد اصلاح این آیین نامه را مطرح و دنبال کند.
وی اظهار داشت: در شرایط فعلی در جریان روند انتخاب یک شهردار عده‌ای فشار وارد می کنند که فلان فرد شهردار شود و در مقابل عده‌ای می‌گویند که این فرد بر اساس آیین نامه برای تصدی پست شهرداری مناسب نیست.
او ادامه داد: ما به عنوان قانون‌گذار پیگیر این قضیه هستیم که تخلفی صورت نگیرد و اگر وزیری هم تخلف کند اولین مجموعه‌ای که با آن تخلف برخورد می‌کند مجلس است.
وی گفت: وقتی که راه برای انجام این اصلاحات باز است و وزارت کشور می‌تواند پیشنهاد اصلاح آیین نامه را در دولت مطرح کند و آنچه که منطقی و معقول هست را پیشنهاد دهد چرا از راه تخلف این مساله دنبال شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار