مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شیراز گفت: پیش بینی می‌شود حدود ۳ هزار تن محصول لوبیا تولید و روانه بازار شود.
کد خبر: ۹۹۲۸۸۸
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۴ 11 September 2021

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: ذبیح الله سیروسی مدیر جهاد کشاورزی شیراز با اعلام خبر شروع برداشت لوبیا از مزارع این شهرستان، گفت: کاشت لوبیای چیتی و قرمز همه ساله در شهرستان در فروردین ماه آغاز می‌شود و برداشت از اواسط شهریورماه شروع و تا پایان مهرماه ادامه دارد.

او تصریح کرد: در سال زراعی جاری حدود ۹۱۱ هکتار از اراضی زراعی شهرستان به کشت گیاه لوبیا اختصاص یافته است و پیش بینی می‌شود حدود ۳ هزار تن محصول لوبیا تولید و روانه بازار شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شیراز با بیان اینکه کشت لوبیا نقش مهمی در تامین پروتئین گیاهی، اصلاح و تثبیت ازت خاک دارد، ابراز کرد: ایجاد مزارع الگویی و تحقیقاتی، طرح‌های مقایسه‌ای ارقام و آموزش‌های ترویجی با محوریت روش‌های به زراعی، به نژادی و تناوب‌های کشتی از جمله مواردیست که توسط کارشناسان این مدیریت در راستای توسعه کشت حبوبات در حال پیگیری است.

سیروسی در ادامه گفت: کشت این گیاه در شهرستان به صورت کاملا مکانیزه و با دستگاه‌های خطی کار و آبیاری این اراضی با استفاده از سیستم‌های آبیاری نوین انجام شده است.

او در در پایان اظهار امیدواری کرد که با تلاش کارشناسان و اصلاح الگوی کشت، نظارت به مراحل کاشت، داشت و برداشت، افزایش کیفی و کمی محصولات به خصوص در تناوب با غلات، را خواهیم داشت.

برچسب ها: برداشت ، لوبیا ، فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار