در بازه زمانی ۸ تیر تا ۱۸ شهریور ماه ۱۴۰۰ یعنی در مدت ۷۲ روز، متأسفانه شاهد مرگ ۶۹ نفر از بهترین اعضای خانواده‌های مردم ساکن در لارستان، خنج و اوز بوده‌ایم.
کد خبر: ۹۹۲۶۸۵
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۴ 10 September 2021

تابناک فارس به نقل میلادلارستان:  نزدیک دو سال است که مردم لارستان به تبع کل کشور با بیماری منحوس کرونا درگیر هستند و در این دو سال فراز و فرودهای زیادی را پشت سر گذاشتند.

با وجود اینکه پیک پنجم کرونا در حال اتمام است اما خبری از کنترل یا تمام شدن بیماری نیست و همچنان خطر سویه‌های جدید این بیماری وجود دارد. هر چند بررسی‌ها نشان از نزولی شدن شیب ابتلا به کرونا و تثبیت آن می‌دهد اما نباید از گونه‌های جدید کرونا و هشدار بابت افزایش جان باختگان و کاهش سن آنها غافل شد.

طی یک بررسی از آمارهای منتشر شده رسمی از سوی دانشکده علوم پزشکی لارستان در بازه زمانی ۸ تیر تا ۱۸ شهریور ماه ۱۴۰۰ یعنی در مدت ۷۲ روز، متأسفانه شاهد مرگ ۶۹ نفر از بهترین اعضای خانواده‌های مردم ساکن در لارستان، خنج و اوز بوده‌ایم.

شوربختانه پیک پنجم کرونا برای مردم جنوب کشور و به ویژه مردم لارستان، خنج و اوز بسیار گران تمام شد و علاوه بر مرگ‌ومیرهای متعدد، منجر به درگیری ۴ هزار و ۵۵۶ نفر از اهالی این خطه به بیماری کرونا شد که نشانگر قدرت‌نمایی این سویه اخیر کرونا در برابر نمونه‌های قبلی بود.

این آمارها بیانگر است که در صورت غفلت و بازگشت مجدد نمونه‌های جهش یافته کرونا به منطقه، در پیک‌های بعدی دچار بحران شدیدتری خواهیم شد.

هر چند که کار واکسیناسیون همچنان در حال انجام است اما تا زمان فراگیری همه افراد هنوز فاصله بسیار وجود دارد که تا آن موقع نیازمند رعایت بیشتر پروتکل‌های بهداشتی است.

ف ۱۱۰

برچسب ها: کرونا ، لار ، مبتلایان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار