احمدعلی گچکاران فزود: پیش‌بینی می‌شود امسال از پنج هزار و یکصد هکتار باغ‌های لیموی شهرستان جهرم، بیش از ۱۵۰هزار تُن انواع لیمو برداشت شود.
کد خبر: ۹۹۲۵۶۳
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۸ 09 September 2021

تابناک فارس به نقل از ایرنا: احمدعلی گچکاران  افزود: پیش‌بینی می‌شود امسال از پنج هزار و یکصد هکتار باغ‌های لیموی شهرستان جهرم، بیش از ۱۵۰هزار تُن انواع لیمو برداشت شود.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان جهرم اظهار داشت: ۱۰درصد از این محصول برداشت‌شده برای مصرف روز بازار استان و بقیه محصول به صورت سورتینگ برای سایر استان‌ها ارسال می‌شود.

وی با بیان اینکه برداشت لیموی آبگیری در جهرم ار شهریور آغاز شده است و تا پایان مهر ادامه دارد، اظهار کرد: ارقام لیموی این شهرستان شامل لیموی آب یا لیموی محلی، لیسبون(خارگی) و لیموی پرشین است.

وی با اشاره به اینکه جهرم یکی از قطب‌های اول تولید لیمو در استان و کشور است، تصریح کرد: برداشت لیموی پرشین در این شهرستان زودتر از سایر انواع لیمو آغاز شده‌است‌.

وی با بیان اینکه این شهرستان مقام اول بسته‌بندی و سورتینگ مرکبات را در فارس به خود اختصاص داده است، ابراز کرد: بخشی از لیموترش نیز در جهرم برای صادرات به استان‌ها و کشورها، به صورت مناسب بسته‌بندی می‌شود.

شهرستان جهرم در فاصله ۱۹۳ کیلومتری از جنوب شرق شیراز قرار دارد.

برچسب ها: برداشت ، لیمو ترش ، جهرم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار