مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با اعلام آخرین وضعیت کروناویروس در استان فارس تا امروز، هجدهم شهریور ۱۴۰۰، از جان باختن ۶ هزار و ۳۷۲ بیمار کووید۱۹ در استان از ابتدای شیوع کرونا تاکنون، خبر داد.
کد خبر: ۹۹۲۵۵۳
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۰ 09 September 2021

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با اعلام آخرین وضعیت کروناویروس در استان فارس تا امروز، هجدهم شهریور ۱۴۰۰، از جان باختن ۶ هزار و ۳۷۲ بیمار کووید۱۹ در استان از ابتدای شیوع کرونا تاکنون، خبر داد.
دکتر سید روح اله حسینی گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون، یک میلیون و ۲۷۸ هزار و ۴۱۱ مورد تست تشخیصی به روش مولکولی در آزمایشگاه‌های استان انجام شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۳۸۶ هزار و ۵۲۱ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است؛ همچنین از ابتدای آغاز طرح شهید حاج «قاسم سلیمانی» تاکنون، ۱۶۹ هزار و ۴۰۰ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد ۳۶ هزار و ۷۲۵ بیمار مثبت نیز به این روش شناسایی شده است و در مجموع از ابتدا تاکنون، ۴۲۳ هزار و ۲۴۶ نفر بیمار مبتلا به کووید۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.
او همچنین از بهبودی ۳۷۲ هزار و ۲۳۹ نفر از ابتدا تاکنون خبر داد که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه با اعلام جان باختن ۲۱ هم استانی دیگر در اثر کروناویروس طی روز گذشته تاکنون، مجموع جان باختگان ناشی از کووید۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تاکنون را ۶ هزار و ۳۷۲ نفر اعلام کرد.
دکتر حسینی اضافه کرد: هم اکنون سه هزار و ۲۵۶ بیمار مثبت و یا مشکوک دارای علایم کروناویروس در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد، ۳۳۱ بیمار مبتلا به کووید۱۹ به دلیل وخامت وضعیت جسمی در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.
مدیر روابط عمومی دانشگاه همچنین با اشاره به کاهش ذخایر خون استان، از مردم نیکوکار و همیشه در صحنه فارس درخواست کرد ضمن پایبندی به رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک و حفظ فاصله فیزیکی، با حضور در پایگاه‌های انتقال خون استان و اهدای خون به بیماران، در نجات جان آن‌ها سهیم باشند.

برچسب ها: کرونا ، مبتلایان ، فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار