مدیر اجرایی موکب احمدبن موسی(ع) با بیان اینکه این تصمیم با توجه به شرایط حاضر است و متناسب با تصمیم دولت عراق یا ستاد ملی و استانی کرونا امکان تغییر وجود دارد، افزود: در حال حاضر تصمیم بر این است که موکب فعالیتی در عراق نداشته باشد تنها 3 - 4 نفر برای بررسی امکانات و تجهیزات موکب در عراق اعزام شوند.
کد خبر: ۹۹۲۲۹۵
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۷ 08 September 2021

تابناک فارس به نقل از تسنیم: چند سالی بود راه رسیدن به معشوق بازِ باز بود و عاشقان اباعبدالله(ع) چشم انتظار رسیدن اربعین بودند تا پای پیاده قدم در مسیر عاشقی بگذارند و سیراب شوند از حضور عاشقان حضرتش و در راه چون زینب(س) نوای یا حسین(ع) زمزمه کنند اما 2 سال است که غمی عجیب همه را فراگرفته است. دیگر از شکوه پیاده‌روی اربعین خبری نیست و ویروس منحوس کرونا راه را بسته است.

دو سال است که سایه منحوس بیماری کرونا همه چیز را تغییر داده و دیگر از ایستگاه‌های صلواتی، چای و شربت نذری، عزاداری‌های دسته جمعی، دسته‌های عزاداری و سنج و دمام خبری نیست، با اعلام خبر پیش‌ ثبت‌نام اربعین این امید در دل‌ها جوانه زد که رسم عاشقی دوباره برقرار می‌شود اما باز نیز انگار قرار نیست که وصالی صورت گیرد.

اسکندر قاسمی، رئیس سازمان بازسازی عتبات در استان فارس اعلام جزئیات فعالیت موکب‌ها را به زمان دیگری و پس از برگزاری جلسات تکمیلی موکول می‌کند و در این باره اظهارنظر دقیقی ندارد.

وی تصریح می‌کند که هنوز دستورالعملی مبنی بر فعالیت موکب‌ها یا چگونگی آن به استان ابلاغ نشده است بنابراین دوستداران اباعبدالله باید اندکی صبر کنند تا وضعیت مشخص و به صورت رسمی ابلاغ شود.

 

در این میان موکب بزرگ احمدبن‌موسی(ع) که 7 سال است هر سال ایام اربعین در عراق به زائران اربعین خدمات رسانی می‌کند همزمان با روز نخست محرم فعالیت خود در حرم مطهر احمدبن‌موسی‌(ع) آغاز کرد.

مسعود راستی، مدیر اجرایی موکب احمدبن موسی(ع)  در مردادماه از استمرار فعالیت این موکب تا اربعین خبر داد و اینکه مردم می‌توانند نذورات خود را به دفتر این موکب تحویل دهند. وی همچنین در همین زمان درباره فعالیت موکب در عراق و ایام اربعین اعلام کرده که همه چیز منوط به تایید ستاد ملی کرونا و اجازه عراق است.

حال که دولت عراق مجوز حضور موکب‌ها و پیاده‌روی اربعین به شکل مرسوم هر ساله را نداده است، راستی در گفت‌وگو با تسنیم از تعطیلی فعالیت این موکب در ایام اربعین خبر داد.

به گفته وی با توجه به اعلام دولت عراق مبنی عدم امکان پذیر بودن سفر زمینی در ایام اربعین، فعالیت و استقرار موکب احمدبن‌موسی(ع) نیز توجیه ندارد در نتیجه این موکب فعالیتی در اربعین نخواهد داشت.

مدیر اجرایی موکب احمدبن موسی(ع) با بیان اینکه این تصمیم با توجه به شرایط حاضر است و متناسب با تصمیم دولت عراق یا ستاد ملی و استانی کرونا امکان تغییر وجود دارد، افزود: در حال حاضر تصمیم بر این است که موکب فعالیتی در عراق نداشته باشد تنها 3 - 4 نفر برای بررسی امکانات و تجهیزات موکب در عراق اعزام شوند.

وی درباره برپایی موکب در شیراز مانند سال گذشته در محوطه بین‌الحرمین نیز گفت: هنوز تصمیمی در این باره گرفته نشده و اگر بنا باشد مانند سال گذشته در بین‌الحرمین موکب برپا شود، اطلاع‌رسانی می‌شود.

با این حال راستی مردم را به اهدای نذورات دعوت می‌کند و از خرید زمین برای استقرار موکب خبر می‌دهد. مدیر اجرایی موکب احمدبن موسی(ع) نیز پیش از این به تسنیم گفته بود که امسال تمام نذورات جمع‌آوری شده در دفتر موکب صرف خرید تجهیزات برای موکب به منظور تأمین رفاه حال زائران امام حسین(ع) در کربلای معلی می‌شود.

ترمیم و تجهیز موکب‌، تامین سیستم‌های خنک‌کننده و غیره از مواردی است که برای هزینه‌کرد نذورات مردمی در نظر گرفته شده و از سوی راستی مطرح شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار