معاون استانداری فارس، تعاون را مهمترین مصداق پیوند اقتصاد، فرهنگ و سیاست دانست و بیان کرد: ایجاد عدالت اجتماعی، فرهنگ مداری و آزادی که در بخش تعاون وجود دارد ویژگی هایی است که می تواند موجب شکوفایی جامعه شود.
کد خبر: ۹۹۲۲۴۰
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۳ 08 September 2021

تابناک فارس به نقل از ایرنا: عبدالرضا قاسم‌پور در آیین شانزدهمین جشنواره تعاونی‌های برتر ملی و استانی ضمن گرامیداشت هفته تعاون افزود: وسیع ترین شبکه دخالت مردم در امور بخش تعاون است و تعاونی‌های استان باید از رویه تعاونی‌های سنتی به سمت تعاونی‌های دانش بنیان و منطبق با فناوری و دانش روز هدایت شوند.
او ادامه داد: اعتلا، تقویت و توسعه بخش تعاون در نهایت به اعتلای نظام و توسعه اقتصادی و اجتماعی کشور منتهی خواهد شد.
وی با اشاره به نقش تعاون در توسعه اقتصادی افزود: روحیه تعاون در کشور باعث توسعه، پیشرفت، رونق و شکوفایی خواهد شد و بر همین اساس باید به این مهم توجه شود.
معاون استانداری فارس، تعاون را مهمترین مصداق پیوند اقتصاد، فرهنگ و سیاست دانست و بیان کرد: ایجاد عدالت اجتماعی، فرهنگ مداری و آزادی که در بخش تعاون وجود دارد ویژگی هایی است که می تواند موجب شکوفایی جامعه شود.
قاسم‌پور اضافه کرد: ارزنده‌ترین جلوه‌های تعاونی، همبستگی اخلاقی، عقلانی و اقتصادی است و مردم دوستدار برابری، عدالت و آزادی هستند و در واقع اتحادیه‌های تعاونی درخواست های مردم را در این زمینه‌ها جامع عمل می پوشانند.
وی گسترش تعاون را گامی در جهت رفاه و اشتغالزایی دانست گفت: اتکا به این بخش می‌تواند مشکلات جامعه و بیکاری را حل کند.
او افزود: مشکلات بخش مسکن و اشتغال نیز دو مقوله‌ای است که می‌تواند با رشد حوزه تعاون و حمایت‌های مالیاتی، تسهیلاتی و سایر مشوق‌ها رفع شود.
معاون توسعه منابع انسانی استانداری فارس، عدالت اجتماعی، فقرزدایی و تعدیل ثروت را از نتایج گسترش تعاون دانست و اظهار داشت: تعاون یکی از سه بخش اصلی اقتصاد کشور است و در قانون اساسی هم ابتدا بخش دولتی بعد حوزه تعاون و سوم بخش خصوصی مورد توجه قرار گرفته است.
قاسم‌پور افزود: این بدان معناست که حوزه تعاون مقدم بر بخش خصوصی است و ضروری است که از تصدی‌گری دولتی کاسته و بخش تعاون و بخش خصوصی تقویت شوند تا بسیاری از مشکلات فعلی جامعه را بتوان رفع کرد.
وی، ضمن تاکید بر لزوم حمایت و نظارت بر تعاونی‌ها گفت: ایجاد تعاونی‌های جدید باید مورد توجه قرار گیرد و تعاونی‌هایی متشکل از فارغ التحصیلان دانشگاهی و تعاونی‌های دانش بنیان نیز گسترش یابند.
او افزود: بخش تعاون نیز مانند بسیاری بخش‌ها نیازمند آموزش صحیح است و تعاونگران باید برای موفقیت به شکل مستمر آموزش ببینند که در شرایط فعلی و با توجه به شیوع کرونا می‌توان از ظرفیت فضای مجازی در این زمینه استفاده کرد.
قاسم‌پور، یکی از مشکلات جامعه را توسعه نیافتگی حوزه تعاون دانست و گفت: باید قابلیت‌ها و ظرفیت‌های بخش تعاون به جامعه معرفی شود و در این مسیر می‌توان از رسانه‌ها و فضای مجازی و نقش آموزش و پرورش و شوراها برای معرفی تعاون بهره برد.

تقدیر از ۲ تعاونی فارس در سطح ملی
سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس نیز با اشاره به تقدیر از ۲۰ تعاونی برتر استانی و ملی در شانزدهمین جشنواره تعاونی‌های برتر ملی و استانی گفت: از این تعداد ۲ تعاونی استان در سطح ملی شایسته تقدیر و سایر تعاونی‌ها نیز برتر استانی و شایسته تقدیر شناخته شدند.
مصطفی هاشمی افزود: این موفقیت دستاوردها حاصل کوشش تعاونگران خطه فارس است.

برچسب ها: تعاون
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار