ماموران یگان حفاظت محیط زیست پارک ملی بمو پس از تعقیب و گریز در ارتفاعات این پارک موفق به کشف و ضبط یک راس بز و یک راس بزغاله وحشی شدند.
کد خبر: ۹۹۱۶۴۸
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۱ 06 September 2021

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: محمد علی سلمان پور رییس پارک ملی بمو با بیان اینکه ماموران یگان حفاظت محیط زیست پارک ملی بمو در پایش شبانه متوجه حضور شکارچیانی که با استفاده از پروژکتور در تعقیب حیات وحش بودند شدند، اظهار داشت: شکارچیان به محض مشاهده صعود ماموران به ارتفاعات، اقدام به فرار و شلیک گلوله به سمت ماموران کردند.

او افزود: ماموران نیز به منظور دفاع اقدام به تیراندازی کردند که سرانجام موجب فرار شکارچیان و رها کردن لاشه یک راس بز و یک راس بزغاله وحشی شد.

سلمان پور اضافه کرد: هویت این دو نفر شکارچی شرور که دارای سوابق متعدد هستند شناسایی شده و پرونده به مراجع قضایی ارجاع شده است.

پارک ملی بمو ۴۸ هزار هکتار وسعت دارد و یکی از مناطق چهارگانه طبیعی در استان فارس است. این پارک همچنین زیستگاه گونه‌های شاخص جانوری از جمله پلنگ، گرگ، گراز، کفتار، کاراکال، گربه وحشی، روباه معمولی، تشی، سمور سنگی، قوچ و میش وحشی، کل و بز وحشی و آهو است. این پارک در شهرستان‌های زرقان و شیراز و در مسیر تخت جمشید واقع شده است.

برچسب ها: شکارچی ، بز ، یزغاله ، پارک بمو
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار