رئیس جامعه هتلداران فارس به نقش مدیران در توسعه استان فارس اشاره کرد و گفت: به اعتقاد من کسی باید سکان هدایت و مدیریت استان را در دست بگیرد که آشنایی کاملی با ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های مختلف استان فارس داشته باشد و بتواند برای توسعه استان در بخش‌های مختلف برنامه‌های مدون و منسجمی ارائه دهد.
کد خبر: ۹۹۱۲۸۴
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۳ 05 September 2021

تابناک فارس به نقل از ایرنا: حسن سیادتان اظهار کرد:اگر وزیر میراث فرهنگی تعامل خوبی با هیأت دولت و مجلس داشته باشد و قوانین و مصوبات خوب و اجرایی در صنعت گردشگری تدوین شود قطعا می توانیم این صنعت را نسبت به گذشته ارتقا دهیم و به پویاتر شدن آن کمک کنیم.

وی پیشنهاد داد: گزینش افراد متخصص و متعهد برای به عهده گرفتن مسئولیت‌های مهم در وزارتخانه، راه‌اندازی اتاق فکر، بهره‌گیری از ظرفیت بخش خصوصی و توسعه زیرساخت‌های هوایی،ریلی و جاده ای می‌تواند نقش مهمی در توسعه صنعت گردشگری ایفا کند.

سیادتان ادامه داد: در حال حاضر بهترین زمان برای سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری است و تا زمانی که کرونا ریشه کن شود می‌توانیم با توسعه زیرساخت‌ها به پیشبرد اهدافمان در صنعت گردشگری بپردازیم.

وی اضافه کرد: البته موضوع مربوط به توسعه زیرساخت‌ها باید به صورت کلان و در سطح کشور پیگیری شود. بدون‌شک سرمایه‌گذاران بسیاری هستند که تمایل زیادی برای ورود به عرصه گردشگری دارند اما همان طور که گفتم مانع تراشی‌ها و بروکراسی های اداری مانع از تحقق این امر مهم می‌شود.

سیادتان گفت: باید از تجربه‌ کشورهای موفق در زمینه گردشگری استفاده کنیم و با بهره‌گیری از تجارب کشورهای توسعه یافته در مسیر رشد و توسعه صنعت گردشگری گام برداریم.

رئیس جامعه هتلداران فارس افزود: صنعت گردشگری با توجه به ابعاد فراگیر اقتصادی و فرهنگی به یکی از مهمترین صنایع دنیای امروز تبدیل شده‌است و در این میان کشورهایی مانند ایران که از جاذبه‌های غنی توریستی و گردشگری برخوردار هستند می‌توانند با برنامه‌ریزی‌های مدون و منسجم از مزایای این صنعت مهم بهره‌مند شوند.

وزیر میراث فرهنگی گره‌گشای مشکلات حوزه گردشگری

سیادتان ادامه داد: با توجه به ظرفیت‌های کشور در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری، افزون بر اینکه حفظ و مرمت بناهای تاریخی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است باید زمینه مناسبی برای جذب گردشگر فراهم شود.

وی بیان کرد: گردشگری یکی از مهمترین حوزه‌های وزارتخانه میراث فرهنگی، گردشگری وصنایع دستی است که آقای ضرغامی وزیر مربوط با دغدغه‌ها و مسائل حوزه میراث فرهنگی و گردشگری آشنایی کاملی دارد و زمانی که ایشان ریاست سازمان صدا و سیما را به عهده داشتند مستندها و برنامه‌های خوب و متنوعی در حوزه گردشگری تولید شد.

سیادتان عنوان داشت: وزیر میراث فرهنگی در رأس امور مربوط به گردشگری قرار دارد و به عنوان تصمیم گیرنده نقش اثرگذاری در صنعت گردشگری ایفا می‌کند و با حضور وی در وزارت میراث فرهنگی امید زیادی به رونق دوباره گردشگری داریم و امیدوار هستیم گردشگری استان فارس نیز احیا شود و بتواند رونق دوباره بیابد.

رئیس جامعه هتلداران فارس گفت:صنعت گردشگری ایران که در سالهای گذشته به شدت تحت تأثیر مشکلات اقتصادی و تحریم‌های اعمال شده علیه کشور قرار گرفته بود از زمان شیوع بیماری کووید ۱۹ نیز با معضلات بیشتری روبه رو شد و در طول این مدت بسیاری از فعالان این صنعت از مدیران دفاتر خدمات گرفته تا راهنمایان گردشگری خانه‌نشین شدند.

لزوم تأمین زیرساخت‌ها در بخش گردشگری

وی با اعتقاد به اینکه گردشگری حالتی شکننده دارد که با بروز هر مشکلی تحت‌تأثیر قرار می‌گیرد و دچار آسیب می‌شود، گفت: می‌بایست تمهیداتی اندیشیده شود که با بروز هر مشکلی شاهد آسیب رسیدن به بدنه صنعت گردشگری نباشیم. همچنین باید تدابیر لازم برای تأمین زیرساخت ها و گره گشایی از مشکلات موجود در حوزه گردشگری اتخاذ شود تا در عرض سه تا چهار سال آینده شاهد پویایی صنعت گردشگری باشیم و حتی بتوانیم در این زمینه با سایر کشورها رقابت کنیم.

سیادتان با بیان اینکه بخش خصوصی نقش بسزایی در توسعه صنعت گردشگری دارد، اضافه کرد: جلب مشارکت بخش خصوصی برای جذب سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی به منظور حفظ و احیای میراث فرهنگی و توسعه زیرساخت‌های گردشگری بسیار حائز اهمیت است.

وی یکسان‌سازی نرخ ریالی و ارزی را عامل رکود صنعت هتل‌داری دانست و گفت: متأسفانه یکسان‌سازی نرخ ارز چالش‌ها و مشکلات فراوانی را برای صنعت گردشگری در ایران ایجاد کرده‌است که بایستی اقدامات لازم برای رفع این مشکل از سوی مسئولین صورت بگیرد.

سیادتان عنوان کرد:اقدامات خوبی برای اجرای معافیت هتل‌ها از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده صورت گرفت و توانستیم با پیگیری‌هایی که در این زمینه انجام دادیم، هتل‌ها و مراکز اقامتی دارای مجوز فعالیت از وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به غیر از هتل‌های ۴ و ۵ ستاره را از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده معاف کنیم.

وی بیان داشت: تمام تلاش خود را به کار گرفتیم که این اتفاق خوب برای هتل‌های ۴ و ۵ ستاره نیز محقق شود تا بتوانیم با شکستن قیمت‌ها شرایطی را فراهم کنیم که هموطنان بتوانند استفاده بهینه‌ای از هتل‌ها داشته باشند.

توجه به پتانسیل‌های مختلف استان فارس

وی به نقش مدیران در توسعه استان فارس اشاره کرد و گفت: به اعتقاد من کسی باید سکان هدایت و مدیریت استان را در دست بگیرد که آشنایی کاملی با ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های مختلف استان فارس داشته باشد و بتواند برای توسعه استان در بخش‌های مختلف برنامه‌های مدون و منسجمی ارائه دهد.

رئیس جامعه هتلداران فارس، با اعتقاد به اینکه استان پهناور فارس نیاز به مدیران مقتدر دارد، گفت: مدیرانی که تنها به دنبال کسب مجوز از مرکز هستند نمی توانند برای پیشبرد برنامه‌های توسعه گرایانه استان مثمرثمر واقع شوند. لذا استان فارس نیازمند مدیرانی مقتدر و برنامه‌محور است.

برچسب ها: گردشگری ، فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار