مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فراشبند با تاکید بر اینکه استفاده از شهد و گرده گل کُنار مراتع شهرستان فراشبند اصلی ترین عامل کوچ زود هنگام به این شهرستان است، اظهار کرد: پیش بینی می شود تا اوایل آبان ماه بالغ بر 400 تن عسل گل کُنار در این شهرستان تولید و استحصال شود.
کد خبر: ۹۹۱۰۶۰
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۸ 04 September 2021

تابناک فارس به نقل از ایانا: فرامز نوعی با اشاره به اینکه مجوز های استقرار حداکثر تا 20 روز فرجه برای ورود و اسکان زنبورستان مد نظر دارد، تصریح کرد: پیش بینی می شود بیش از 300 زنبورستان در عرصه های منابع طبیعی، باغ ها و مزارع شهرستان فراشبند مستقر شوند.

به گفته وی؛ صدور مجوز اسکان برای زنبورستان ها ابزار مدیریتی برای جلوگیری از ازدحام آنها در مناطق مختلف است که بر افزایش میزان تولید و بهبود مسائل بهداشتی زنبورستان ها اثر گذار هست.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه استفاده از شهد و گرده گل کُنار مراتع شهرستان فراشبند اصلی ترین عامل کوچ زود هنگام به این شهرستان است، اظهار کرد: پیش بینی می شود تا اوایل آبان ماه بالغ بر 400 تن عسل گل کُنار در این شهرستان تولید و استحصال شود.

نوعی با بیان اینکه زنبور ها در کشاورزی اثرات بسیار مهمی دارند و وظیفه گرده افشانی های موثر را ایفا می کنند، ابراز کرد: میزبانی از زنبورستان ها می تواند در افزایش تولید محصولات کشاورزی و تقویت مراتع موثر باشد.

برچسب ها: تولید ، عسل ، فراشبند
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار