نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی افزود: گردشگری یکی از کلیدی‌ترین صنایع است و ما در کشور انواع گردشگری را با ظرفیت‌های مختلف دارا هستیم.
کد خبر: ۹۹۱۰۴۱
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۶ 04 September 2021

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: جعفر قادری، نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی در نشست روسای صنف دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری کشور که در شیراز برگزار شد، بیان کرد: امیدواریم با واکسیناسیون که سرعت گرفته است شاهد رونق گردشگری باشیم و می‌دانیم این صنعت در این مدت ضرر‌هایی بسیاری را متحمل شده است.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی افزود: گردشگری یکی از کلیدی‌ترین صنایع است و ما در کشور انواع گردشگری را با ظرفیت‌های مختلف دارا هستیم.

او بیان کرد: در بین کشور‌ها سهم قابل قبولی در زمینه صنعت گردشگری نداریم که در مجلس شورای اسلامی سعی کردیم خلأ‌های قانونی را شناسایی و برطرف کنیم.

قادری گفت: ۳ طرح قانون حمایت از بافت‌های فرسوده که عمده آثار در این بافت قرار دارند، قانون حمایت از بافت تاریخی و قانون حمایت از هنرمندان صنایع‌دستی و همچنین قانون حمایت از بافت‌های اطراف حرم را در دستور کارداریم که کلیات آن در کمسیون عمرانی به تصویب رسیده است.

او از فعالان حوزه گردشگری خواست تا با تبیین خلأ‌ها و آسیب‌های حوزه گردشگری به مجلس زمینه رفع این موانع را فراهم کنند.

جعفر قادری این‌گونه نشست‌ها را فرصتی خوبی برای گوش‌زد کردن و رفع مشکلات دانست و گفت: باید با راهکار‌های قانونی و باسیاست گذاری دقیق در رونق این صنعت مهم گام برداریم.

گردشگری نیازمند عزم همگانی است
روح الله نجابت نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی هم گفت: شیراز مهد تمدن و فرهنگ ایران اسلامی است و شیراز معروف به تکریم میهمانان و مهمان‌نوازی است.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه امید جدید در حوزه‌های میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی دیده می‌شود، ادامه داد: شاهد فاصله گرفتن بین حاکمیت و مردم در این حوزه شدیم که امیدواریم با حضور وزیر جدید بارقه‌های امید در فعالان این حوزه طنین‌انداز شود.

عضو فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: گردشگری یک عزم همگانی می‌خواهد که باید به حرف بسنده نکرد و در میدان کار را به‌پیش برد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار