کارخانه سیمان شیراز با قدمت حدود ۶۶ سال در این کلانشهر از مهمترین منابع آلاینده هوا است که به ویژه سلامت ساکنین اطراف خود را به مخاطره انداخته است.
کد خبر: ۹۹۰۷۱۲
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۶ 02 September 2021

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: حمید ظهرابی، مدیر کل حفاظت محیط زیست فارس اظهار داشت: چندین دهه است که موضوع انتقال این کارخانه در دست اقدام است، اما به دلیل عدم هماهنگی دستگاه‌ها و نبود اراده لازم در مدیران، انتقال کارخانه سیمان با وجود اهمیت فراون عملی نشده است.

او افزود: با پیگیری‌های انجام شده در ۲ سال گذشته و فشار اداره کل حفاظت محیط زیست فارس و همچنین ورود دستگاه قضایی به مسئله و برخورد جدی انجام شده، تفاهم‌هایی برای تغییر کاربری اراضی کارخانه سیمان و تامین منابع مالی برای انتقال کارخانه از این محل انجام شده است، اما انتظار می‌رود که شهرداری و شورای شهر با جدیت به موضوع ورود کرده تا کارخانه سیمان شیراز با فروش اراضی خود برنامه زمانبندی خروج این کارخانه را عملی و اجرا کنند.

ظهرابی افزود: شهر شیراز همواره از نظر شاخص‌های کیفی هوا در مرز آلودگی قرار دارد و در اثر وزش ملایم‌ترین باد شاهد افزایش شدید غلظت گرد و غبار و افت شدید کیفیت هوای شیراز هستیم.

ظهرابی بیان کرد: با توجه به این نکته که وجود کارخانه سیمان و آلودگی برخاسته از محوطه این کارخانه، خطوط تولید و معادن آن نقش بسزایی در آلودگی هوای شیراز دارد، ضرورت انتقال این کارخانه آشکار است و همت سیاستگذاران استان را می‌طلبد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار