با نامه ای که به صورت غیر رسمی منتشر شده که نشان می دهد وزارت کشور صلاحیت شهردار منتخب شورای شهر شیراز را احراز نکرده، معادله انتخاب شهردار پیچیده شده است.
کد خبر: ۹۹۰۶۹۶
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۲ 02 September 2021

تابناک فارس به نقل از مهر: از راهروهای وزارت کشور خبری به بیرون درز کرد و محتوای آن خبر این بود که در برخی از شهرهای کشور افرا منتخب شورای اسلامی آن شهرها نتوانسته بودند شرایط احراز صلاحیت پست شهرداری را کسب کنند از این رو وزارت کشور نیز به رد این افراد اقدام کرده بود.

یکی از شهرهایی که این نامه برای آن ارسال شده بود نیز شیراز است. شهردار انتخابی از سوی شورای شهر نتوانسته بود صلاحیت لازم را کسب کند این در حالی است که این نامه که از سوی وزارت کشور صادر شده و از گوشه و کنار هم در اختیار اصحاب رسانه قرار گرفته بود اما توسط هیچیک از اعضای شورای شهر تأیید نشد. لازم به یادآوری است که از گوشه و کنار باز هم خبر رسید که این نامه توسط دبیرخانه شورای اسلامی شهر شیراز دریافت شده است.

شهردار شیراز؛ مثل شهردار تهران است

سخنگوی شورای اسلامی شهر شیراز گفت: با توجه به نامه‌ای که اداره اداری و استخدامی کشور صادر کرده است شیراز نیز همچون تهران دارای شرایط یکسانی است.

علی اکبر سلطانی اضافه کرد: با توجه به اینکه شیراز امروز شهرهایی است که بیش از یک میلیون نفر جمعیت دارد و انتخاب شهردار نیز باید بر اساس این مصوبه صورت بگیرد از این رو انتخاب سید احسان اصنافی می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای شهر شیراز باشد.

منابع استنادی این عضو شورای شهر و سخنگوی شورای اسلامی شهر شیراز در دوره ششم نیز در ادامه این گزارش آورده شده است.

معادله پیچیده انتخاب شهردار شیراز/ ابهام در سابقه مدیریت کلان

 

آیا سوابق اصنافی قانع کننده است؟

تحصیلات سید احسان اصنافی که منتخب شورای اسلامی شهر شیراز برای تصدی شهرداری شیراز است در دوره کارشناسی راه و ساختمان از دانشگاه شیراز و کارشناسی ارشد عمران از دانشگاه علوم و تحقیقات تهران است.

از جمله سوابقی که در کارنامه وی دیده می‌شود می‌توان به نایب رئیس شورای اسلامی شهر شیراز دوره چهارم و عضو کمیسیون‌های حمل و نقل و ترافیک، برنامه و بودجه، عمران و کمیسیون ماده ۱۰۰ اشاره کرد.

طراح، ناظر و مجری مجموعه‌های عمرانی نظیر پردیس ۲۰۰ هکتاری دانشگاه آزاد شیراز، مصلی‌های داراب و سروستان، خرامه و زاهد شهر، مشاور عمرانی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه و عضو کمیته فنی نهضت مصلی سازی و دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه شیراز از جمله سوابقی است که در کارنامه اصنافی دیده شده است.

وزارت کشور چرا اصنافی را تأیید نکرد؟

با توجه به نامه‌ای که در اختیار رسانه‌ها قرار گرفته است، اینگونه می‌توان استنباط کرد که وزارت کشور نتوانست صلاحیت سید احسان اصنافی را برای مدیریت کلانشهر شیراز احراز کند.

با توجه به این نامه می‌توان گفت که نداشتن سابقه مدیریت کافی عاملی شده تا سید احسان اصنافی به عنوان شهردار شیراز انتخاب نشود این در حالی است که در سوابق اصنافی هم سابقه مدیریت کلان آن هم در شهرهایی همچون شهر شیراز دیده نمی‌شود.

معادله پیچیده انتخاب شهردار شیراز/ ابهام در سابقه مدیریت کلان

باید منتظر ماند و ببینیم که طی چند روز آینده چه اتفاقی برای گزینه منتخب شورای اسلامی شهر شیراز می‌افتد که در این راستا ۱۳ عضو شورای اسلامی شهر شیراز در دوره ششم یا بر مصوبه خود که انتخاب سید احسان اصنافی به عنوان شهردار شیراز است اصرار کنند یا اینکه افراد جدیدی را به عنوان شهردار شیراز مورد ارزیابی قرار دهند.

آنچه واضح است شهر شیراز باید در دارای مدیریتی توانمند در حوزه شهری باشد با توجه به پتانسیل‌هایی که در این شهر وجود دارد مدیریت کلان این شهر باید از جمله افراد توانمند در حوزه مدیریت شهری باشند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار