مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اقلید اعلام کرد: برداشت بادام در این شهرستان از اواخر مردادماه آغاز می شود و تا نیمه اول مهرماه ادامه دارد که از هر هکتار باغ بادام دیم حدوداً یک هزار و ۲۰۰کیلوگرم و باغ آبی افزون بر ۲هزار و ۵۰۰ کیلوگرم بادام برداشت می شود.
کد خبر: ۹۹۰۶۹۲
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۷ 02 September 2021

تابناک فارس به نقل از ایرنا: سید علی آقا میرطالبی، افزود: برداشت بادام در این شهرستان از اواخر مردادماه آغاز می شود و تا نیمه اول مهرماه ادامه دارد که از هر هکتار باغ بادام دیم حدوداً یک هزار و ۲۰۰کیلوگرم و باغ آبی افزون بر ۲هزار و ۵۰۰ کیلوگرم بادام برداشت می شود.

وی ادامه داد: بر اساس پیش بینی های انجام شده، انتظار می رود بیش از هشت هزار تن از این محصول برداشت و روانه بازارهای مصرف شود.

میرطالبی گفت: شهرستان اقلید با دارا بودن ۱۱ هزار و ۳۰۰ هکتار باغ دیم و افزون بر ۳۰۰ هکتار باغ آبی بادام، رتبه اول از نظر سطح زیر کشت و میزان تولید را دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اقلید ادامه داد: رقم های بادام کشت شده در شهرستان شامل شاهرودی ۷و ۸ و۱۲ دیرگل و ارقام محلی است.
این مقام مسوول اظهار کرد: بیشترین سطح کشت باغ های بادام شهرستان در شهرهای سده و دژکرد است که بیشتر به صورت دیم کشت شده است.

میرطالبی ابراز کرد: شرایط توپوگرافی، بارندگی مناسب، رعایت اصول باغداری از جمله استفاده از روش های بیولوژیک در مبارزه با آفات و بیماری ها، رعایت بهداشت باغ و حذف علف های هرز، شخم خلاف شیب و ذخیره بهتر رطوبت از مهمترین دلایل موفقیت باغداران در تولید بادام است که علاوه بر عملکرد مناسب موجب تولید محصولی باکیفیت شده است.

شهرستان اقلید با اقلیم سرد و کوهستانی و دارا بودن دشت های حاصلخیز نمدان، بکان و آسپاس در ۲۶۷ کیلومتری شمال شیراز قرار دارد.

برچسب ها: برداشت ، بادام ، اقلید ، بازار
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار