رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم گفت: در موج پنجم کرونا، بیشترین فوتی‌های ناشی از کرونا در جهرم از افراد بالای ۶۰ سال بوده، در حالی که کمترین استقبال برای دریافت واکسن مربوط به گروه سنی ۸۵ به بالاست.
کد خبر: ۹۸۹۷۴۹
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۰ 30 August 2021

تابناک فارس به نقل از ایرنا: محمد رحمانیان در ستاد دانشگاهی مقابله با کرونا افزود: کمترین استقبال برای دریافت واکسن مربوط به گروه سنی ۸۵ سال به بالا بوده است و۶۲ درصد از این گروه سنی در جهرم واکسینه شده‌اند و مابقی اقدامی برای آن نداشته‌اند.

وی بیان کرد: هنوز افرادی با وجود اینکه جزو گروه های هدف وزارت بهداشت هستند برای دریافت واکسن مراجعه نکرده‌اند یا تعدادی با وجود دریافت دز اول واکسن از دریافت دز دوم آن صرف نظر می‌کنند.

رحمانیان گفت: بیشترین فوتی‌های ناشی از کرونا در موج پنجم کرونا از افراد بالای ۶۰ سال بوده است. ۹۲ درصد از از افراد فوت‌شده اقدامی برای واکسن نداشته‌اند یا دز اول واکسن را دریافت کرده بودند.

وی ابراز کرد: همچنین ۳۴ درصد از افراد فوت شده در مراحل حاد بیماری توسط اورژانس ۱۱۵ به بیمارستان انتقال داده شده‌اند. اکثرا بیش از هفت روز از علائم بیماری‌شان گذشته بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم گفت: در موج پنجم کرونا در جهرم فوتی‌های زیر ۶۰ سال هم در مقایسه با موج‌های قبلی به نسبت زیاد بوده است.

وی افزود: در شهرستان جهرم جمعیت هدف که باید تحت واکسیناسیون کرونا قرار گیرد ۱۷۲ هزارو ۲۰۷ نفر است که تا کنون ۷۶ هزار و ۷۹۵ نفر بر اساس اولویت بندی وزارت بهداشت تحت واکسیناسیون کرونا(نوبت اول) قرار گرفته‌اند.
رحمانیان بیان کرد: افرادی که دز اول واکسن دریافت کرده‌اند هنوز به ایمنی کامل در برابر بیماری نرسیده‌اند و زمانی این ایمنی به وجود می‌آید که دو دز واکسن را دریافت کنند.

وی اظهار کرد: افراد بعد از دریافت دو دز واکسن همچنان مانند سابق باید شیوه‌نامه‌های بهداشتی را رعایت کنند زیرا تا زمانی که واکسیناسیون به صورت جمعی در کشور انجام نشود احتمال ابتلا به بیماری و جود دارد.

به گفته وی واکسیناسیون به معنای عدم ابتلای فرد به بیماری نیست بلکه شدت بیماری و فوت ناشی از آن را کاهش می‌دهد.

شهرستان جهرم در فاصله ۱۹۳ کیلومتری از جنوب شرق شیراز قرار دارد.

برچسب ها: واکسن ، کرونا ، جهرم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار