آیت الله دژکام گفت: دولت جدید در کنار برخورداری از توکل باید دستش در دست مردم باشد و قوی شود و خوشبختانه در هفته گذشته شاهد انتخاب شهردار شیراز بودیم.
کد خبر: ۹۸۹۰۶۶
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۷ 27 August 2021

تابناک فارس به نقل از شبستان: آیت الله «لطف الله دژکام»، امروز (جمعه 5 شهریور) در خطبه های نماز جمعه شیراز گفت: معنویت تاثیر فراوانی دارد که ما همواره به آن اعتقاد داشته ایم و امروز نیاز به معنویت در کشورهای اروپایی نیز مورد تاکید قرار می گیرد.

امام جمعه شیراز افزود: ما اسلام ناب را می شناسیم و داروی معنویت در اسلام به بهترین شکل ممکن در دسترس قرار دارد و در ادیان مختلف این سطح معنویت وجود ندارد و جهان به معنویت امروز نیاز خود را احساس کرده است.

نماینده ولی فقیه در فارس اضافه کرد: بسیاری از مسایل در کنار راهکارهای خود به رویکرد معنوی نیز نیاز دارند و امروز در بسیاری نقاط جهان همین خلا معنویت احساس می شود و بشر نیاز دارد تا به یک تحول معنوی برسد.

وی ادامه داد: حضور در نماز جمعه بهترین مکان برای درک معنویات و انتقال آن به جامعه است و در رهبری معظم انقلاب اسلامی، 2 شخصیت برجسته و معنوی امام راحل و مقام معظم رهبری را داریم که باید قدردان این نعمت باشیم که موجب ایجاد معنویات در مسائل مختلف کشور ما می شود.

امام جمعه شیراز ادامه داد: باید در کنار تکرار معنویات، تکریم معنویات را نیز مورد توجه قرار دهیم و عطش جامعه در حوزه های مختلف را با معنویات سیراب کنیم.

وی اضافه کرد: جهاد معنوی تاثیر مهمی می تواند در ابعاد مختلف زندگی بگذارد و رفع مشکلات زندگی دنیوی را در کنار اجر اخروی در پی دارد.

آیت الله دژکام با اشاره به سخنان امام علی (ع) عنوان کرد: امیر مومنان (ع) همواره بر تقوای الهی و خداترسی تاکید فرموده اند و باید همواره در نظر داشته باشیم بازگشت ما به سوی خدای متعال است و در همه امور شایسته رفتار کنیم.

امام جمعه شیراز افزود: باید به این باور برسیم که برآورده شدن خواسته های ما به دست خداوند متعال است و درک درون و باور به خدا باید متعالی شود زیرا هر که خدا را ندشاته باشد گویی هیچ ندارد، اگر تقوا نداشته باشیم در مسر شناخت می رویم اما درک و فهم ما درست نیست و دچار کج فهمی می شویم.

وی اضافه کرد: بیماری های جسمی را نیز می توان با تقوا درمان کرد و درمان های بیماری های اخلاقی مانند تکبر با تقوای الهی امکان پذیر است.

نماینده ولی فقیه در فارس در خطبه دوم نماز جمعه شیراز گفت: امروز نخستین هیئت دولت جدید شکل گرفته است و دولت جدید با وزرای انتخابی به حل مشکلات کشور خواهند پرداخت.

امام جمعه شیراز افزود: نهاد نماز جمعه در گام دوم انقلاب باید خود را با خواسته های مردم و نگاه جامعه هماهنگ کند و همه ما در تمام عرصه ها باید دولت را حمایت کنیم تا دولت قوی داشته باشیم.

وی اضافه کرد: دولت جدید در کنار برخورداری از توکل باید دستش در دست مردم باشد و قوی شود و خوشبختانه در هفته گذشته شاهد انتخاب شهردار شیراز بودیم.

آیت الله دژکام تاکید کرد: باید برای همه تصمیم گیری های سیاسی و اجتماعی برنامه ریزی شود و تنها پیروزی نباید هدف غایی احزاب باشد بلکه باید اتحاد و همدلی داشته باشند و شایستگی گزینی مدیران را اولویت خود قرار دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار