استاندار فارس در پایان در مقابل اصرار خبرنگاران برای دادن نمره به عملکرد دولت تدبیر و امید افزود: مردم باید نمره دهند، هر نمره‌ای دوست دارید بدهید.
کد خبر: ۹۸۸۳۲۷
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۳ 24 August 2021

تابناک فارس به نقل از تسنیم: عنایت‌الله رحیمی ظهر امروز در نشست گرامیداشت هفته دولت با بیان اینکه هفته دولت امسال مصادف با استقرار دولت جدید شده و برای این دولت آرزوی موفقیت می‌کنیم، اظهار داشت: نخستین مطالبی که رئیس‌جمهور اعلام کردند، اولویت قرار دادن رفع مشکل کرونا، موضوع معیشت، شفافیت و دیگر مباحث بود که امیدواریم مجموعه قوه قضاییه و دیگر دستگاه‌ها خود را متناسب با این شعارها کنند تا مشکلات مردم کاهش پیدا کند.

وی با بیان اینکه کارنامه چندماهه دولت از ابتدای امسال تا پایان هفته دولت در قالب پروژه‌های عمرانی ارائه می‌شود، گفت: رویکرد اساسی پروژه‌ها باتوجه به یک راهبرد کلان بوده که یکی از آنها رفع مشکلات موجود و از همه مهم‌تر کرونا بوده است.

استاندار فارس با بیان اینکه تلاش کردیم که پروژه‌های نیمه تمام را سریع‌تر به نتیجه برسانیم تا خدمت‌رسانی لازم به مردم انجام شود، افزود: بر این مبنا 919 پروژه عمرانی و زیربنایی در این هفته در استان فارس افتتاح می‌شود که بالغ بر 24 هزار میلیارد تومان برای آنها هزینه شده است.

رحیمی با بیان اینکه فضای آرامش و همکاری در استان منجر به این شد که در یک شرایط تعاملی مثبت خدماتی در حد مقدورات به مردم استان ارائه شود، بیان کرد: پروژه‌ها و اعتباراتی که برای به سرانجام رسیدن پروژه‌ها صرف شده است، امسال نسبت به سال گذشته فاصله معناداری دارد که نشان از اهتمام برای خدمت‌رسانی به مردم است.

وی با اشاره به مشکلات مربوط به تامین آب در استان فارس عنوان کرد: در حوزه‌های امور آب شرب شهرها و روستاها 15 پروژه‌ در این هفته افتتاح می‌شود که اگر این پروژه‌ها و افتتاح‌هایی که در گذشته انجام شد، نبود مشکلات استان در حوزه آب دوچندان بود.

استاندار فارس با بیان اینکه سال گذشته بیشترین تماس‌ها و گلایه‌ها درباره قطعی و کمبود آب بود، تصریح کرد: هم اکنون نیز 500 روستا در استان به صورت سیار آبرسانی می‌شود اما تلاش‌ها سبب شد که مشکلات تامین آب روستاها کمتر شود.

 

وی با اشاره به تحول استان در زمینه بزرگراه‌ها و آزادراه‌ها اظهار داشت: 47 پروژه از پروژ‌های هفته دولت مربوط به این حوزه است که در این میان تمامی اعتبارات از سهمیه دولت بوده و آورده مجری یا خیرین در این زمینه صفر بوده است.

رحیمی با اشاره به دیگر پروژه‌های این هفته در استان فارس گفت: در زمینه فضاهای آموزشی، فرهنگی، آموزش و پرورش، فرهنگی، هنری و رفاهی، مراکز آموزش عالی و مراکز فرهنگی و هنری 123 پروژه در نظر گرفته شده است که نقش مهمی در ارتقای استان در این زمینه دارد.

استاندار فارس با اشاره به افتتاح 56 پروژه در حوزه بهداشت و درمان و با تشکر از کادر درمان در مقابله با بیماری کرونا افزود: بیمارستان 310 تختی جهرم از مهم‌ترین پروژه‌های بهداشت و درمان است و علاوه بر آن بیمارستان نی‌ریز که می‌توانند به کادر بهداشت و درمان کمک کنند همچنین بیمارستان امام علی کازرون که به منطقه جنوب غرب استان کمک می‌کند، از جمله پروژه‌های این هفته است.

وی با تاکید بر اینکه پروژه‌های هفته دولت با توجه به وسعت و جمعیت پروژه‌ها در سطح همه استان پراکنده می‌شود، بیان کرد: پروژه‌ها توسط دستگاه‌های مختلف اجرا و انجام شده است که 32 مورد مربوط به امور برق، 60 مورد مربطو به عمران شهری و روستایی و 157 مورد مربوط به بخش مسکن شهری و روستایی است.

33 پروژه در امور ورزشی، 145 مورد در امور عمرانی، زیربنایی، خدماتی و رفاهی و 251 مورد طرح‌های تولیدی و اشتغالزایی بخش‌های صنعت، کشاورزی، گردشگری و خدمات از دیگر پروژه‌های هفته دولت در استان فارس است که رحیمی به آن اشاره کرد.

استاندار فارس در حاشیه این نشست به برخی از پرسش‌های خبرنگاران پاسخ داد که یکی از سوالات انتقال آب از دریا بود. به گفته وی انتقال آب؛ یکی از راه‌های غلبه بر کم آبی است که فاز اول انتقال آب از دریا از پارسیان به سمت لامرد و مهر در دست اجرا است.

وی با بیان اینکه استان فارس بیش از 300 میلیون مترمکعب اجازه برداشت از آب دریا را دارد، افزود: در این پروژه باید توجه داشت که دولت تنها تسهیل‌کننده است و بخش خصوصی کار را اجرا می‌کند، صنایعی که ارزش افزوده بالا دارند مشتریان این بخش هستند بنابراین باید مشتری باشد تا بخش خصوصی کار کند.

رحیمی درباره موضوع باغ شهری‌ها نیز چنین بیان کرد: در این زمینه به صورت جدی ورود کردیم و دادستان هم در تلاش برای حل مشکل است، مردم اکثرا خطایی نکردن و طبق اصولی این باغ‌ها را خریداری کرده اما اگر کسی تخطی کرده باید برخورد شود.

استاندار فارس در پاسخ به سوالی در این باره که چه نمره‌ای به عملکرد دولت می‌دهد، گفت: هر دولت را باید در ظرف زمانی خودش سنجید و هر دولتی اولویت خود را دارد
امروز ماحصل 43 ساله قرار است در یک دولت قوی و مردمی استقرار کند. تحریم همه بخش‌های کشور را از کوچک‌ترین تا بزرگترین قسمت تحت تاثیر قرار داده است بنابراین هر دولت را باید با شرایط آن دولت مورد قضاوت قرار داد.

وی در پایان در مقابل اصرار خبرنگاران برای دادن نمره به عملکرد دولت تدبیر و امید افزود: مردم باید نمره دهند، هر نمره‌ای دوست دارید بدهید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار