متخصص بیماری‌های عفونی و معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی فسا گفت: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون سه زن باردار در این شهرستان بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند.
کد خبر: ۹۸۸۳۱۹
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۱ 24 August 2021

تابناک فارس به نقل از ایرنا: جلال کریمی اظهار داشت: در سال جاری، ۱۰۰ مادر باردار مثبت و مشکوک به بیماری کووید-۱۹ در شهرستان فسا شناسایی شدند که از این تعداد ۲۰مادر باردار مبتلا به کرونا در بیمارستان بستری و تحت درمان قرار گرفتند.
وی اضافه کرد: مادران بادرار از گروه های پرخطر در ابتلا به کرونا بخصوص در نوع دلتا هستند که می بایست رعایت توصیه ها و پروتکل های بهداشتی و عدم حضور در تجمعات و دورهمی های خانوادگی را جدی بگیرند.

به گفته کریمی مادران باردار می بایست علاوه بر توجه به مراقبت های دوره ای خود در پایگاه های بهداشتی و مراجعه بموقع به مراکز بهداشتی یا پزشک خانواده ، از درمان های خودسرانه در منزل و بدون مشورت با پزشک خودداری کنند.

متخصص بیماری‌های عفونی اضافه کرد: مادران باردار چنانچه شرایط واکسیناسیون را دارا باشند، ابتدا با پایگاه بهداشتی یا پزشک خانواده خود به صورت تلفنی تماس بگیرند و معرفی نامه دریافت، سپس به مرکز واکسیناسیون ویژه مادران باردار مراجعه کنند.

به گفته وی؛ در گام اول، اولویت دریافت واکسن با مادران بارداری است که در یکی از گروه های زنان باردار ٣٥ سال و بالاتر، مادران در همه گروه های سنی شاغل در بهداشت و درمان، مادرانی که همسرانشان در بخش های کرونا و یا مراکز بهداشتی مدیریت کرونا اشتغال دارند، مادران چاق با نمایه توده بدنی بالای ٣٥ ، مادران با بارداری دو قلویی، چند قلویی و بارداری با IVF، مادران با بیماری زمینه ای مثل فشار خون و دیابت و مادران واجد شرایط با سن بارداری بالای ٢٨ هفته بیشتر باشند و سپس سایر گروه ها نیز واکسینه خواهند شد.

شهرستان فسا در فاصله ۱۳۰کیلومتری جنوب شرقی شیراز واقع شده است.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار