حسین حسین زاده گفت: حجت الاسلام خطیب وزیر پیشنهادی برای وزارت اطلاعات، فردی با تجربیات فراوان در حوزه امنیتی است که سابقه درخشان در قوه قضائیه دارد.
کد خبر: ۹۸۸۳۱۰
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۸ 24 August 2021

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: حسین حسین زاده رئیس مجمع نمایندگان فارس بیان کرد: با شناختی که از حجت الاسلام خطیب دارم وی می تواند با جوان گرایی و هوشمندسازی فرآیندهای اطلاعاتی و مقابله به موقع با پدیده های امنیتی و اطلاعاتی منشا تحولات چشمگیر در این حوزه شود.

نماینده مردم لارستان، خنج، گراش و اوز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: حجت الاسلام خطیب شخصیتی مجاهد، فاضل و باسواد و از جانبازان دوران دفاع مقدس است که در واحد اطلاعات عملیات جبهه‌های جنگ فعالیت داشته و از یاران سردار بزرگ شهید حسن باقری محسوب می شود.

او ادامه داد: خطیب دارای سوابق ارزشمند در این حوزه های امنیتی مانند اداره کل اطلاعات استان قم و فعالیت در حوزه قضایی و مبارزه با فساد است که حدود یک دهه نیز ریاست مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه را بر عهده داشته اند.

حسین‌ زاده با اشاره به اینکه برنامه‌های وزیر پیشنهادی اطلاعات مبنی بر روزآمدسازی اقدامات و ساختار اطلاعاتی کشور است، افزود: حجت‌الاسلام خطیب نسبت به نقاط ضعف و قوت و آسیب‌ها و فرصت‌ها آشنایی دارد و نگاه آسیب‌شناسانه نسبت به وزارت اطلاعات دارد.

نایب رئیس مجمع نمایندگان فارس اضافه کرد: امروز حوادث مختلفی در کشورهای منطقه جریان دارد و ایران اسلامی کانون مبارزه علیه استکبار و آمریکا بوده و دشمن مترصد استفاده از هر فرصت برای ایجاد آشوب، ناامنی و ترور در کشور است.

او اظهار کرد: بستن راه نفوذ، خرابکاری و ترور در کشور و برقراری امنیت پایدار از جمله ضروریات بود که در برنامه حجت‌الاسلام خطیب آمده است.

عضو هیات رییسه کمیسیون انرژی گفت: حراست و حفاظت از تاسیسات و دانشمندان هسته‌ای که مرتبط با کمیسیون انرژی بوده و برای نمایندگان بسیار مهم است که با توجه به تعرضاتی که در گذشته به تاسیسات و دانشمندان هسته‌ای شد، بر ضرورت حفاظت از آن‌ها تاکید داریم و وزیر پیشنهادی اطلاعات نقطه‌ نظرات و برنامه‌های خوبی در این خصوص ارائه داده اند.

حسین زاده در خصوص سید احسان خاندوزی وزیر پیشنهادی اقتصاد و دارایی بیان کرد: او فردی اقتصاد دان و معتقد به رفع تبعیض ها واصلاحات اساسی در بی عدالتی ها و فقر حاکم بر جامعه است و برای این مهم نیز برنامه دارد.

او تصریح کرد: خاندوزی وزیر پیشنهادی اقتصاد و دارایی و مناسب ترین فرد و دارای برنامه برای تنظیم و کنترل انتظارات تورمی و مبارزه بی امان با مفاسد اقتصادی است.

عضو هیات رییسه کمیسیون انرژی درباره حجت الله عبدالملکی وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: او جوانی با انگیزه، با سواد، پرکار، با برنامه مدون و حامی محرومان است.

حسین زاده از جواد اوجی وزیر پیشنهادی نفت نیز فردی فنی ، متخصص ،مجرب و عین حال انقلابی یاد کرد و افزود: اوجی فردی کار بلد با فعالیت در حوزه وزارت نفت و مناسب ترین گزینه پیشنهادی کابینه دولت سیزدهم بوده که هم کمیسیون انرژی و هم نمایندگان تاکنون نظرشان روی این گزینه در وزارت نفت بسیار مثبت و امیدوار کننده است.

نماینده مردم لارستان، خنج، اوز و گراش در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: بررسی و کسب رای راعتماد به وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم بدون هیچ گونه ملاحظه ای و با دقت، حساسیت و ظرافت در حال انجام است.

او اظهار کرد: مجلس با قاطعیت برای رفع تنگناها و مشکلات کنونی کشور و با درک شرایط خاص امروز جامعه تعامل مثبت با دولت سیزدهم دارد، اما بدون شک این تعامل و همسویی دولت و مجلس سبب چشم پوشی از برخی ایرادات و ضعف ها نمی شود و مصداق عینی آن هم اکنون در بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی به وضوح دیده می شود.

عضو کمیسیون نفت و انرژی مجلس یازدهم گفت: شرایط امروز کشور و مشکلات و تنگناهای معیشتی و اقتصادی مردم ، رکود در بخش هایی از تولید و تورم افسار گسیخته بوده که همه این مسائل مد نظر نمایندگان در بررسی صلاحیت و رای اعتماد به وزرای پیشنهادی است.

او بیان کرد: بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی دولت سیزدهم از ۳۰ مردادماه آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار