نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه به هیچ عنوان با معرفی وزرای جوان مخالف نیستیم، تصریح کرد: اما وزارت مهمی همچون آموزش و پرورش که با حداقل ۵۰ میلیون ایرانی سر و کار دارد جای آزمون و خطا نیست، این وزارتخانه مسائل و مشکلات بسیاری دارد و به یک فرد کارآزموده نیاز دارد.
کد خبر: ۹۸۷۶۰۴
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۰ 22 August 2021

تابناک فارس به نقل از خانه ملت: جعفر قادری در نشست علنی نوبت دوم  مجلس شورای اسلامی در مخالفت با برنامه های وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت: وزارت آموزش و پرورش در عین اینکه یک وزارتخانه اقتصادی نیست ولی در عین حال گردش مالی بسیار بالایی به نسبت سایر وزارتخانه‌ها دارد.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وجود صندوق ذخیره فرهنگیان، وجود کلاس‌های کنکور و تقویتی، تأکید کرد: ساماندهی این حوزه حداقل به مدیری نیاز دارد که در حوزه‌های مختلف سابقه مدیریت داشته باشد.

وی تصریح کرد: وزارت آموزش و پرورش این ادعا را دارد که نیروی انسانی سایر دستگاه‌ها را تأمین می‌کند، چطور این وزارتخانه نباید یک نیرو از درون خود داشته باشد.

قادری با بیان اینکه وزیر پیشنهادی حرفی در زمینه آموزش و پرورش ندارد، گفت: آقای باغگلی در دانشگاه دارای رتبه استادیاری است و حتی نتوانسته طی چند سال گذشته پایه سنواتی خود را بگیرد چطور می‌تواند ادعا کند که در تعلیم و تربیت حرف برای گفتن دارد.

عضوکمیسیون برنامه،بودجه و محاسبات مجلس یادآور شد: حتی هیأت مدیره مجتمع رضوی نسبت به همکاری آقای باغگلی مخالفت داشته و ادامه کار آقای باغگلی در هیأت مدیره مجتمع رضوی نیز با وتو ممکن شده است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم یادآور شد: برخی موافقان عنوان می‌کنند که آقای باغگلی به آقای رئیسی نزدیک است، این مسئله ممکن است که شرط لازم باشد ولی شرط کافی نیست و وزیر پیشنهادی باید دارای حداقل‌ها بوده و به مسائل آموزش و پرورش مشرف و مسلط باشد.

وی اضافه کرد: اجرای رتبه‌بندی معلمان، سند تحول بنادین آموزش و پرورش و جذب نیروی انسانی از جمله مسائلی است که وزیر پیشنهادی باید برای آن برنامه داشته باشد. وزارت آموزش و پرورش یک وزارتخانه عیال‌وار است و خانواده بسیاری با این وزارتخانه در ارتباط هستند.

قادری افزود: مجموعه فرهنگیان افراد نکته‌سنجی بوده و از هر کاهی در آموزش و پرورش کوه می سازند؛ کوچکترین اشتباه وزیر آموزش و پرورش می‌تواند برای کشور هزینه‌ساز باشد.

عضوکمیسیون برنامه،بودجه و محاسبات مجلس در پاسخ به برخی منتقدان که چرا با یک وزیر جوان مخالفت می‌کنید، گفت: مگر ما با وزارت آقای زارع‌پور برای وزارت ارتباطات یا وزارت آقای خاندوزی برای وزارت اقتصاد مخالفت کردیم. اینجا محل آزمون و خطا نیست و صحنه مهم و حساسی است که با معیشت و زندگی جامعه بزرگ فرهنگیان سر و کار دارد.

وی اظهار امیدواری کرد که وزیر پیشنهادی در سایر جایگاه‌ها بتواند سلسله مراتب را طی و مثمرثمر باشد.

قادری در پایان به حواشی به وجود آمده پس از معرفی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش اشاره و از ارسال پیامک‌های انتقادی نسبت به معرفی وزیر پیشنهادی خبر داد./

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار