استان فارس در روز تاسوعای حسینی غرق در ماتم و عزاست و عاشقان و دلسوختگان اهل بیت در این ایام برای عرض تسلیت خود را به حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) رساندند.
کد خبر: ۹۸۷۰۳۵
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۶ 18 August 2021

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: گوشه گوشه از نقاط استان فارس درروز تاسوعای حسینی غرق در ماتم و عـزاست، دلدادگان سید و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین(ع) با رعایت تمامی شیوه نامه‌های بهداشتی در مساجد، حسینیه‌ها و خیابان‌ها با سینه‌زنی و زنجیرزنی بر مظلومیت سید جوانان اهل بهشت و یارانش خون می گریند.

ارادتمندان ساحت مقدس اهل بیت عصمت و طهارت (ع) برای عرض تسلیت ایام شهادت سید و سرور شهیدان و یاران باوفایشان به محضر ولی نعمتمان حضرت احمدابن موسی الکاظم به حرم مطهر شاهچراغ (ع) مشرف شده اند.

صحن و سرای بارگاه ملکوتی حضرت احمدابن موسی شاهچراغ (ع) در سوگ این مصیبت، سیاه‌پوش و بار دیگر دل شیعیان با ذکر مصائب مظلومیت خاندان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) داغدار است.

به همین مناسبت ویژه برنامه های مختلفی در حرم مطهر در حال برگزاری است. معاون فرهنگی و تبلیغات اسلامی آستان مقدس احمدی با اشاره به عدم تجمع هیئات مذهبی در روز تاسوعا و عاشورا در حرم مطهر، گفت: ویژه برنامه‌های تاسوعا و عاشورا در حرم شاهچراغ (ع) به صورت محدود برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام احمد سلامی با اشاره به برنامه‌های حرم مطهر شاهچراغ (ع) در روز‌های تاسوعا و عاشورا اظهار داشت: آستان مقدس احمدی و محمدی در روز تاسوعا و عاشورا نیز ویژه برنامه‌هایی در نظر گرفته که به دلیل محدودیت‌های کرونایی امسال بر خلاف سال‌های گذشته بدون تجمع و اجتماع بزرگ هیئات مذهبی برگزار می‌شود.

او با اشاره به اینکه با این حال مراسمی محدود در حرم مطهر برگزار و به صورت زنده از شبکه استانی پخش می‌شود، گفت: این برنامه از ساعت ۱۲ در فضای باز و صحن مطهر برنامه‌ریزی و تا هنگام نماز اجرا می‌شود سپس اقامه نماز باشکوه تاسوعا و عاشورا به امامت آیت‌الله دژکام برگزار خواهیم کرد.

معاون فرهنگی حرم مطهر شاهچراغ (ع) با تاکید بر اینکه برنامه در صحن و با رعایت اصول بهداشتی برگزار می‌شود، افزود: بعد از نماز مدت کوتاهی مراسم عزاداری سیدالشهدا را برگزار می‌شود تا هم اقامه عزا باشد و هم سلامت مردم تامین شود.

حجت‌الاسلام سلامی همچنین به دیگر برنامه‌های آستان اشاره و بیان کرد: مراسم قرائت زیارت پرفیض عاشورا هر روز صبح از ساعت ۶ تا ۷:۳۰ همراه با صرف صبحانه با همکاری هیئت جمعیت اتحاد حسینی برگزار می‌شود.

در سایر شهرستان‌های فارس نیز شیفتگان و محبان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) باحضور در تکایا، حسینیه‌ها و مساجد در سوگ سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) و ابوالفضل العباس (ع) مجالس عزاداری برپا کرده و اشک ماتم می‌ریزند.

امسال شاهد برپایی روضه‌های بیشتر خانگی هستیم و کسانی که به خاطر رعایت مسائل بهداشتی نتوانسته اند، در حرم مطهر حضور یابند، با نصب پرچم‌های مشکی بر سر در منازل خود به سوگ حضرت سیدالشهدا (ع) نشسته‌اند و به یاد مظلومیت سومین امام شیعیان و برادر بزرگوار ایشان حضرت عباس (ع) اشک ماتم می‌ریزند و برسر و سینه می‌زنند.

عباس ابن علی با کنیه «ابوالفضل» و «ابوفاضل» و لقب‌های قمربنی هاشم، سقا، صاحب لواء الحسین، علمدار، ابوالقِربه، عبدصالح و باب‌الحوایج، فرزند امیرالمومنین امام علی (ع) و ام‌البنین در ۴ شعبان سال ۲۶ هجری قمری در مدینه منوره متولد شد.

آن حضرت در مکتب امام علی (ع) و برادرانش امام حسن و امام حسین (ع) تربیت یافت و در واقعه عاشورا به‌عنوان فرمانده و پرچمدار سپاه امام حسین (ع) و سقای خیمه‌های اطفال و اهل بیت امام حضور داشت.

حضرت قمر بنی‌هاشم (ع) در واقعه کربلا همراه امام حسین (ع) و یاران باوفایش بود و در روز عاشورا به علت بستن آب بر روی امام و یاران ایشان از سوی دشمن؛ تصمیم گرفته شد تا برای آوردن آب به فرات برود، مشک‌ها را برداشت و، چون به کنار فرات رسید یاران ابن زیاد به وی حمله کردند و ایشان را مظلومانه به شهادت رساندند.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار