کارشناس باغبانی جهاد کشاورزی شهرستان کازرون گفت:متوسط برداشت لیمو ترش در شهرستان کازرون ۱۸ تن در هکتار است وپیش‌بینی می‌شود بیش از ۹ هزار تن لیمو امسال از باغات این شهرستان برداشت و به بازار مصرف ارسال شود.
کد خبر: ۹۸۶۳۳۲
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۳ 15 August 2021

زهرا پناه کارشناس باغبانی جهاد کشاورزی شهرستان کازرون با بیان اینکه برداشت لیمو ترش از سطح ۵۰۰ هکتار از باغات این شهرستان آغاز شد، اظهار کرد: برداشت لیمو ترش از اواسط مرداد ماه در این شهرستان شروع و در نیمه مهر ماه به پایان می‌رسد.

او با بیان اینکه لیمو ترش از مرکبات با صرفه اقتصادی برای کشاورزان است، ابراز کرد: از مجموع ۲ هزار و ۸۰۰ هکتار از باغات مرکبات شهرستان کازرون، ۵۰۰ هکتار به کشت درختان لیموترش اختصاص یافته است.

این مقام مسئول تصریح کرد: متوسط برداشت لیمو ترش در شهرستان کازرون ۱۸ تن در هکتار است وپیش‌بینی می‌شود بیش از ۹ هزار تن لیمو امسال از باغات این شهرستان برداشت و به بازار مصرف ارسال شود.

پناه با اشاره به اینکه شهرستان کازرون یکی از قطب‌های تولید لیمو ترش در استان فارس به شمار می‌رود، افزود: عمده محصول لیموترش این شهرستان در بخش جره و بالاده تولید می‌شود.

کارشناس باغبانی جهاد کشاورزی شهرستان کازرون بیان کرد: پرشین لایم، خارکی و چهار فصل از ارقام لیموترش در کازرون است که با توجه به شرایط اقلیمی این شهرستان از کیفیت و بازار پسندی مطلوبی برخوردار است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار