رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعلام کرد که علیرغم اضافه شدن تخت‌های جدید مراقبت ویژه مخصوص بیماران مبتلا به کرونا در فارس، با کمبود تخت در بخش‌های ICU بیمارستان‌های استان مواجه هستیم.
کد خبر: ۹۸۶۰۸۷
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۱ 14 August 2021

تابناک فارس به نقل از ایسنا: مهرداد لطفی شنبه ۲۳ مرداد در جلسه روزانه ستاد مدیریت کروناویروس در علوم پزشکی شیراز، گفت: از آغاز موج پنجم شیوع کرونا در فارس تاکنون ۱۴۰۰ تخت جدید به بخش‌های کرونا در بیمارستان‌های استان اضافه شده است.

لطفی گفت: از بین ۱۴۰۰ تخت جدید، ۱۲۳۹ تخت به بخش‌های عادی و ۱۶۷ تخت به بخش‌های مراقبت ویژه مخصوص بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های فارس اضافه شده است.

او از تکمیل ظرفیت بستری در بخش‌های مراقبت ویژه بیماران کووید۱۹ استان فارس خبر داد و افزود: با وجود پیگیری های شبانه روزی برای افزایش تخت های پذیرش بیماران کووید۱۹، با معضل کمبود تخت های مراقبت های ویژه در بیمارستان های استان روبرو هستیم.

لطفی پیگیری برای اختصاص تخت از بیمارستان های خصوصی و غیردولتی استان به پذیرش بیماران کووید۱۹ را تلاشی در این راستا دانست که طی هفته های اخیر به صورت جدی دنبال شده است.

منابع محدود و تنها راه چاره پیشگیری است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، آسیب های کرونا برای کادر درمان و بیمارستان ها را جدی خواند و گفت: منابع ارایه خدمات بهداشت و درمان به بیماران، نامحدود نیست و تنها راه چاره و برون رفت از این بحران، پیشگیری است.

لطفی از رصد و پایش مداوم مراکز درمانی و بیمارستان های فارس تیم ارزیاب معاونت درمان دانشگاه در سطح استان در راستای بهبود خدمت رسانی به بیماران و ارزیابی شیوه خدمات درمانی به مراجعان خبر داد و گفت: بازرسان و مدیران ارشد دانشگاه به صورت بی وقفه و حتی در روزهای تعطیل نیز به بررسی همه جانبه نحوه پوشش خدمت رسانی در این بحران می پردازند.

او با قدردانی از ایثارگری مدافعان سلامت که قهرمانانه تا پای جان به خدمت رسانی در مراکز بهداشت و درمان و بیمارستان ها، مشغول به ارایه خدمات بهداشتی و درمانی به مراجعان و مبتلایان هستند، از مردم خواست تا در ایام سوگواری محرم و صفر، پروتکل های بهداشتی نظیر استفاده مداوم از ماسک، حفظ فاصله فیزیکی با دیگران و پرهیز از حضور در تجمعات را جدی بگیرند و ضمن محافظت از خود، در کاهش حجم آسیب های ناشی از این بیماری مشارکت کنند.

 

برچسب ها: کرونا ، کمبود تخت ، بخش ICU
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار