دکتر لطفی بیان کرد: در ۴۸ ساعت گذشته، هر ۴۲ دقیقه یک هم استانی را بر اثر ابتلاء به کرونا ویروس از دست دادیم، آیا همچنان باید نسبت به این بیماری سهل انگار بود و این بیماری مهلک را نادیده گرفت.
کد خبر: ۹۸۴۸۳۳
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۰ 09 August 2021

تابناک فارس به نقل ازمهر:دکتر مهرزاد لطفی در نشست روزانه ستاد مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی شیراز، گفت: روند افزایشی موارد ابتلاء و بستری ناشی از کروناویروس، نشانگر ورود استان به وضعیت فوق بحرانی کرونا است.

او اظهار کرد: بستری ۶۶۶ بیمار مبتلا و مشکوک دارای علائم کروناویروس در بیمارستان‌های فارس تنها در یک روز و جان باختن روزانه بسیاری از هم استانی‌ها به دلیل ابتلاء به این بیماری، حکایت از بی رحمی این ویروس دارد و می‌تواند به سادگی بسیاری از خانواده‌ها را با گرفتن عزیزانشان داغدار کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به کاهش شدید رعایت پروتکل‌های بهداشتی در فارس توصیه کرد: تنها راه دوری از طوفان وحشتناک کرونا در فارس، پایبند بودن به رعایت جدی دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی یکایک افراد جامعه است، بی توجهی و ساده انگاری در برابر این ویروس خطرناک، بسیار زیانبار و جبران ناپذیر است.

دکتر لطفی بیان کرد: با توجه به آمار چشمگیر بیماران جدید نیازمند بستری و تکمیل ظرفیت تخت‌های بخش‌های کووید ۱۹ بیمارستان‌های دولتی، خصوصی و خیریه استان، در زمینه پذیرش بیماران با بحران مواجه هستیم و بسیاری از بیماران در صف انتظار قرار دارند.

او از مردم خواست تا برای پیشگیری از ابتلاء به کروناویروس و حفظ سلامتی خود و خانواده، خطرات این بیماری را جدی بگیرند و در راستای مسؤولیت اجتماعی و رعایت حقوق دیگران، پروتکل‌های بهداشتی را بیش از پیش جدی بگیرند.

هر ۴۲ دقیقه یک هم استانی بر اثر ابتلاء به کرونا ویروس جان خود را از دست داده اند

دکتر لطفی بیان کرد: در ۴۸ ساعت گذشته، هر ۴۲ دقیقه یک هم استانی را بر اثر ابتلاء به کرونا ویروس از دست دادیم، آیا همچنان باید نسبت به این بیماری سهل انگار بود و این بیماری مهلک را نادیده گرفت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز از همه اقشار جامعه خواست که سهم خود را در ترویج رعایت پروتکل‌های بهداشتی مانند استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی، دوری از مهمانی‌ها و دورهمی های خانوادگی متذکر شوند تا جان عزیزانمان را با عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، قربانی این ویروس منحوس نکنیم.

رئیس دانشگاه همچنین در این نشست آمار مبتلایان به کرونا ویروس و جان باختگان این بیماری در استان، روند انجام تست‌های pcr در مراکز ۱۶ ساعته، تست‌های سریع، فرآیند تجویز داروهای کروناویروس، فعالیت آزمایشگاه‌های تشخیصی کووید ۱۹ و اقدامات کارگروه‌های مختلف ستاد دانشگاهی مدیریت بیماری کووید ۱۹ را ارزیابی کرد.

برچسب ها: کرونا ، فارس ، مبتلایان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار