هنرمند شیرازی، با هنر مجسمه سازی اولین باغ وحش مصنوعی ایران را درپارک کوهستانی دراک شیراز بنا می‌کند.
کد خبر: ۹۸۳۸۸۳
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۵ 05 August 2021

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: دلاور مجسمه ساز شیرازی با اشاره به اینکه با کمک تیم خود، ۶ ماهی است، کار طراحی و ساخت مجموعه‌ای از مجسمه حیوانات نادر و خاص کره زمین را در شیراز آغاز کرده گفت: این تیم در تلاش است با شبیه سازی حیات وحشِ نقاط مختلف دنیا که در باغ وحش‌ها و نه در دسترس برای تماشای از نزدیک هستند از جمله گونه‌های موجود در سرزمین‌های آفریقا، آلاسکا، جنگل‌های آمازون، در قالب مجسمه‌هایی در شیراز به نمایش بگذارد.
او افزود: طراحی این حیوانات در سایز‌های کاملا واقعی و رنگ آمیزی کاملا طبیعی این مجسمه‌ها از ویژگی‌های منحصر بفرد این مجموعه است که تماشاگران را کاملا با گونه‌های واقعی این حیوانات آشنا می‌کند.
دلاور ادامه داد:از جمله نمونه‌های ساخته شده می‌توان به کروکودیل رود نیل معروف به آخرین بازمانده دایناسور‌ها روی کره زمین، گوزن موس آلاسکا با شاخ‌های خاص برگ مانندش، کرگدن سیاه آفریقا از نادر‌ترین گونه کرگدن موجود روی کره زمین، درنا‌های سیاه آفریقایی، پرندگان توکای جنگل‌های آمازون همان شیلای معروف کارتن سندباد و ده‌ها نمونه دیگر اشاره کرد.
وی که خود تخصص دانشگاهی نقاشی و مجسمه سازی دارد اظهار داشت، ۹۰ در صد کار مجسمه سازی، طراحی اولیه کار است که بااستفاده از اسناد علمی، عکس‌های واقعی و مستندات واقعی از حیات وحش انجام می‌شود، گاهی برای یک نمونه تا ۵۰ بار هم طراحی تکرار می‌شود تا طبیعی‌ترین الگوی کار را به دست آورد.
به گفته عبدی عضو دیگر این تیم، اشراف بر علم آناتومی انسان و حیوانات و شناخت حجم، نقش بسیار موثر و بی بدیلی در ساخت و قالب گیری مجسمه‌ها دارد.

ساخت نخستین باغ وحش مصنوعی ایران در شیرازساخت نخستین باغ وحش مصنوعی ایران در شیرازساخت نخستین باغ وحش مصنوعی ایران در شیرازساخت نخستین باغ وحش مصنوعی ایران در شیرازساخت نخستین باغ وحش مصنوعی ایران در شیرازساخت نخستین باغ وحش مصنوعی ایران در شیرازساخت نخستین باغ وحش مصنوعی ایران در شیرازساخت نخستین باغ وحش مصنوعی ایران در شیرازساخت نخستین باغ وحش مصنوعی ایران در شیرازساخت نخستین باغ وحش مصنوعی ایران در شیرازساخت نخستین باغ وحش مصنوعی ایران در شیرازساخت نخستین باغ وحش مصنوعی ایران در شیرازساخت نخستین باغ وحش مصنوعی ایران در شیرازساخت نخستین باغ وحش مصنوعی ایران در شیرازساخت نخستین باغ وحش مصنوعی ایران در شیرازساخت نخستین باغ وحش مصنوعی ایران در شیرازساخت نخستین باغ وحش مصنوعی ایران در شیرازساخت نخستین باغ وحش مصنوعی ایران در شیرازساخت نخستین باغ وحش مصنوعی ایران در شیرازساخت نخستین باغ وحش مصنوعی ایران در شیرازساخت نخستین باغ وحش مصنوعی ایران در شیرازساخت نخستین باغ وحش مصنوعی ایران در شیرازساخت نخستین باغ وحش مصنوعی ایران در شیرازساخت نخستین باغ وحش مصنوعی ایران در شیرازساخت نخستین باغ وحش مصنوعی ایران در شیراز


باقری متخصص و هنرمند دیگر این تیمِ مجسمه سازی هم تفاوت نگاه مجسمه ساز با نگاه تماشاگران عادی را عنصرموثرواساسی در موفقیت یک مجسمه ساز می‌داند.
او می‌گوید، تیزبینی یک طرّاح و مجسمه ساز سبب می‌شود او در یک نگاه، تمامی جزییات یک چهره را درذهن خوداسکن کرده و نتیجه را درارائه یک مجسمه بسیار نزدیک به نمونه واقعی و بسیارحرفه‌ای نمودار کند.
به گفته دلاور، موادی، چون یونولیت، پلی اورتان، خمیر مجسمه سازی، قالب‌های فلزی از جمله متریال مورد استفاده در ساخت این مجسمه هاست.
به گفته دلاور باغ وحش مصنوعی شیراز در ۶ مرحله ساخته می‌شود، که در مرحله اول پس از ساخت مجسمه‌های در دست کارفعلی از حیات وحش، قرار است بیش از یکصد مجسمه در قالب ۳۶ گونه جانوری در پارک کوهستانی دراک شیراز نصب و در معرض دید بازدید کنندگان و گردشگران قرار بگیرد.


کپی لینک

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار