با حضور مقام‌های ارشد استان فارس و شهرستان شیراز، مراسم تحلیف اعضای دوره ششم شورای اسلامی شیراز، برگزار شد.
کد خبر: ۹۸۳۸۷۴
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۶ 05 August 2021

تابناک فارس به نقل از ایسنا: صبح پنجشنبه ۱۴ مرداد و با حضور نماینده ولی فقیه در استان، استاندار، رئیس کل دادگستری، مدیرکل اطلاعات و شماری از مقام‌های ارشد فارس و فرماندار و جمعی از مدیران شهرستانی، مراسم تحلیف و ادای سوگند ۱۳ عضو دوره ششم شورای اسلامی شهر شیراز برگزار شد.

فرماندار شیراز در این مراسم با بیان اینکه انتخابات یکی از دستاوردهای مهم جمهوری اسلامی در حوزه سیاسی-اجتماعی است، گفت: اگرچه برگزاری ٤٠ دوره انتخابات در ایران دارای شرایط خاصی بوده اما ششمین دوره انتخابات شورای شهر و سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در شرایط ویژه تری برگزار شد.

او با بیان اینکه حاکمیت بیماری کرونا بسیاری از ابعاد انتخابات از جمله مشارکت مردمی، همکاری نیروی انسانی و تامین امکانات و تجهیزات را تحت‌الشعاع قرار داد، افزود: افزایش هزینه‌های ناشی از این بیماری نیز به سهم خود در این باره تاثیرگذار بود.

فرماندار شیراز همچنین با بیان اینکه تبعات ناشی از جنگ اقتصادی، تبلیغات معاندین و تحریم مسئله انتخابات را تحت‌الشعاع قرار داده بود، عنوان کرد: از یکسال قبل از انتخابات تمهیدات برگزاری فرآیندها، در دستور کار فرمانداری شیراز قرار گرفت.

امیری ادامه داد: در اول بهمن ماه ٩٩ ستاد انتخابات شهرستان شیراز با کمیته ١٠ گانه شکل گرفت و با ابلاغ رسمی دستور شروع انتخابات، کار انتخابات به صورت رسمی شروع شد.

او با بیان اینکه پس از بررسی صلاحیت داوطلبان، تعداد و محل شعب به هیات اجرایی اعلام شد، خاطرنشان کرد: جلسات متعددی تحت عنوان کمیته امنیت انتخابات و شورای تامین پیرامون تامین امنیت انتخابات برگزار شد و شیراز به عنوان یکی از شهرهای آرام در برگزاری انتخابات، شاهد حتی کوچکترین موارد امنیتی هم نبود.

فرماندار شیراز همچنین با اشاره به اینکه شاهد مشارکت ٣٢ درصدی مردم شیراز در این انتخابات بودیم، تصریح کرد: با بررسی میدانی تلاش شد تا نقایص گذشته به حداقل برسد.

امیری اظهار کرد: آنچه که برای انتخابات به صورت تمام الکترونیک برای شهر شیراز پیش‌بینی شده بود، در روز انتخابات با اختلالاتی مواجه شد و حدود یکساعت انتخابات به شکل آفلاین و دستی برگزار شد و این وضعیت موجب شد تا با مشکل در اعلام نتیجه انتخابات به صورت تفکیکی مواجه شویم.

او با بیان اینکه نهایتا ما جزو شهرستان هایی بودیم که نتایج اولیه حاصل از قرائت انتخابات الکترونیک را اعلام کردیم، از تمام دست اندرکاران انتخابات، عوامل برگزاری و ستاد انتخابات تقدیر کرد.

فرماندار شیراز، همچنین از خدمات شوراهای شهرستان شیراز در دوره پنجم بابت عمران و آبادانی شهر و روستاها، قدردانی کرد.

در این مراسم ابلاغ سیزده عضو شورای اسلامی شهر شیراز توسط فرماندار شهرستان به آنان اعطا و هیئت رئیسه سنی این دوره از شورا با عضویت مسعود زارعی به عنوان مسن ترین عضو و رئیس، علیرضا اسکندری به عنوان جوانترین عضو شورا و منشی اول و افسانه خواست خدایی به عنوان منشی دوم انتخاب شدند.

 

برچسب ها: تحلیف ، شورای شهر ، شیراز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار