معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم از افزایش ۴۰ درصدی ابتلای مادران باردار جهرمی به کووید ۱۹ خبر داد .
کد خبر: ۹۸۱۵۹۴
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۰ 27 July 2021

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: سید مجید ارجمند، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم در جمع خبرنگاران گفت: در ماه گذشته در شهرستان جهرم، ۱۳ مادر باردار مبتلا به کووید ۱۹ شده اند که این موارد ابتلا نسبت به سه ماهه نخست امسال، رشد ۴۰ درصدی داشته است.

او افزود: اکثر این مادران باردار دارای درگیری ریوی ۷۰ درصد بوده اند و اغلب انتقال بیماری به آن‌ها از طریق اعضای خانواده (شوهر یا فرزندان) بوده است.

به گفته ارجمند، با توجه به شیوع ویروس جهش یافته دلتا در کشور در گیری بیماری در کودکان و جوانان بسیار زیاد شده است به طوری که در ماه گذشته ۱۱۰ نفر از گروه سنی ۱۰ تا ۲۰ سال و ۴۰ نفر از گروه سنی ۵ تا ۱۰ سال در جهرم مبتلا به کووید ۱۹ شده اند.

او با اشاره به بستری بیماران در بیمارستان در یک ماه گذشته گفت: اغلب بیماران بستری در رنج سنی ۳۰ تا ۴۰ سال بوده اند و این افراد با درگیری ریوی ۵۰ تا ۷۰ درصد به بیمارستان مراجعه کرده اند. متاسفانه آمار فوتی‌ها هم به زیر ۴۰ سال رسیده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم تصریح کرد: در حال حاضر کودکان و جوانان از گروه‌هایی سنی هستند که انتقال بیماری از طریق آنان بسیار زیاد است و خانواده‌ها به خصوص مادران باردار باید مراقب باشند. زیرا عوارض بیماری در مادران باردار در مواردی منجر به سقط جنین و مرده زایی خواهد شد.

او بیان کرد: افرادی هم که واکسینه شده اند می‌بایست اصول بهداشتی را رعایت کنند همان طور که در بین بستری‌ها شاهد بیمارانی بوده ایم که دوز اول واکسن را دریافت کرده بودند.

ارجمند تصریح کرد: استفاده از ماسک و دوری از تجمعات مهم‌ترین رکن برای کنترل بیماری و پیشگیری از آن است این روند تا زمانی ادامه دارد که واکسیناسیون بصورت جمعی صورت گیرد.

برچسب ها: کرونا ، جهرم ، مبتلایان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار