نماینده ولی‌فقیه در فارس اضافه کرد: کمتر از ۱۲ روز دیگر دولت جدید در کشور مستقر خواهد شد و دشمنان نظام در تلاش هستند تا فضای ملتهبی در کشور ایجاد کنند و به هر بهانه در سعی می‌کنند تا از کوچک‌ترین حوادث، بحران بسازند.
کد خبر: ۹۸۰۵۸۴
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۰ 24 July 2021

تابناک فارس به نقل از ایسنا: آیت‌الله لطف‌الله دژکام در خطبه‌های نماز جمعه اول مرداد شیراز بیان کرد: مشکلاتی در برخی از شهرهای کشور ایجاد شد اما شاهد بودیم که با حضور به موقع نیروهای انقلابی و روحانیت این دعواها ختم به خیر شد و پایان یافت.

او افزود: البته نباید فراموش کنیم که در تمام مشکلات باید همه نیروهای انقلابی در صحنه حضور داشته باشند تا نسبت به برطرف کردن مشکلات اقدام شود.

امام جمعه شیراز خاطرنشان کرد: با توجه به روحیه‌ای که در ایران اسلامی وجود داشته و آن نیز مقابله با ظالمان است این انتظار دور از ذهن نیست که باید به جنگ اقتصادی، تبلیغاتی و … دشمن رفته و به امید خدا پیروز خواهیم شد.

آیت‌الله دژکام با اشاره به سالروز اقامه اولین نماز جمعه پس از انقلاب، عنوان کرد: رویدادهای مهمی در هفته پیش رو است که از جمله این رویدادها می‌توان به سالروز اقامه اولین نماز جمعه پس از انقلاب اسلامی اشاره کرد و بر اساس برنامه‌ریزی‌های مقرر شده تا در این هفته از مقام والای شهید محراب شهید دستغیب قدردانی و مراسم بزرگداشتی برای این عالم بنام برگزار شود.

نماینده ولی‌فقیه در فارس اضافه کرد: کمتر از ۱۲ روز دیگر دولت جدید در کشور مستقر خواهد شد و دشمنان نظام در تلاش هستند تا فضای ملتهبی در کشور ایجاد کنند و به هر بهانه در سعی می‌کنند تا از کوچک‌ترین حوادث، بحران بسازند.

آیت‌الله دژکام تاکید کرد: دولت جدید باید توجه ویژه‌ای به حمایت از اقشار ضعیف جامعه، توجه به روستاها، مهاجرت از روستا به شهرها، مبارزه با فساد و جوانان داشته باشد.

او همچنین در خطبه‌های دوم نماز جمعه این هفته شیراز نیز گفت: با توجه به اینکه عید غدیر در پیش است باید فضای عمومی شهر و فعالیت‌های اجتماعی به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که درخور جامعه اسلامی بوده و مصداقی برای سایر کشورهای اسلامی باشد.

امام جمعه شیراز همچنین یادآور شد: با توجه به اینکه در دهه ولایت و امامت قرار گرفته‌ایم فعالیت‌ها و توصیه‌ها باید به گونه‌ای باشد که مصادیقی برای ولایت پذیری و توجه به سیره عملی ائمه اطهار نشان داده شود، زیرا بزرگترین فرمانی که برای ولایت پذیری از سوی خداوند متعال صادر شده است امامت امام علی (ع) است.

به گفته آیت‌الله دژکام، تقوا و پرهیزکاری دو عنصر اساسی است که در اسلام به آن اشاره شده و باید با تاکید بر این دو عنصر مهم در جهان اسلام به ولایت پذیری و توجه به امامت پرداخت تا جامعه اسلامی در مسیری قرار بگیرد که اهداف والای جهان اسلام در این جامعه محقق شود.

او خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که جامعه اسلامی باید به آن پاسخ دهد آن است که در این جامعه اسلامی با قرآن و عترت چه کردیم؟ اگر جامعه‌ای رفتار مناسبی با قرآن نداشته باشند به گفته پیامبر (ص) آن جامعه رو سیاه خواهند بود.

امام جمعه شیراز گفت: تقوا یعنی فرمان خدا را بردن و پیامبر اکرم (ص) برای بعد از خودش 12 امام باقی گذاشتند که نخستین آنها امام علی (ع) بود که به عنوان وصی و جانشین خود در عید غدیر خم معرفی کرد.

آیت‌الله دژکام با اشاره به روز قرآن و عترت، بیان کرد: روز جمعه هفته آینده روز «عترت و قرآن» نامگذاری شده که از مناسبت‌های مهم دهه ولایت است و باید برنامه‌های مناسبی برای آن در نظر گرفته شده و اجرا شود.

تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) ادامه داد: آنها که ولایت را نپذیرفته‌اند به گفته حضرت محمد (ص) در قیامت روسیاه می‌شوند و به جهنم خواهند رفت.

او ادامه داد: تمام کسانی که ولایت حضرت امیرالمونین (ع) را پذیرفته‌اند و فرمان بر عترت بوده‌اند، پشت سر امام علی (ع) خواهند بود و احترام گذاشتن مومنان به ثقلین پاداش خواهد داشت و به سوی بهشت می‌روند.

آیت‌الله دژکام تاکید کرد: رد شدن از پل «صراط» در قیامت دشوار است اما ائمه دین به ائمه اطهار (ع) عبور از این پل را آسان می‌کند و شیعیان توسط امام علی (ع) برای گذر از این پل، شفاعت می شوند اما جهنم نصیب دشمنان امام علی (ع) خواهد شد.

امام جمعه شیراز تاکید کرد: ائمه جمعه باید در آگاه سازی مردم نسبت به دسیسه دشمنان تلاش مطلوبی داشته باشند و همه ما در جنگ اقتصادی و تبلیغاتی در دولت جدید باید پیروزمندانه تلاش کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار