نماینده کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری با واکنش به موضوع بازگشت دوباره تیم فوتبال راهیان کرمانشاه به رقابت های لیگ بر اساس رای صادره دیوان عالی کشور، گفت: فدراسیون مکلف است به این رای تمکین و شرایط بازگشت نماینده فوتبال کرمانشاه به این رقابت ها را فراهم کند.
کد خبر: ۹۸۰۵۶۲
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۶ 23 July 2021

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا آیت الله "امان نریمانی" اظهار داشت: زمانی که دیوان عالی کشور رایی صادر می کند لازم الاجرا بوده و تخطی از آن در واقع سرپیچی از قانون است.

وی در خصوص پرونده راهیان کرمانشاه و شکایتی که این تیم برای بازگشت دوباره به رقابت های لیگ مطرح کرده است، افزود: مطمئنا مسوولان فدراسیون نیز از خود در خصوص این پرونده دفاع کرده اند اما هم مراجع قضائی و هم دیوان عالی کشور رای را به نفع تیم راهیان صادر کرده است.

آیت الله نریمانی تصریح کرد: تائید حکم مراجع قضایی از سوی دیوان عالی کشور به سود راهیان نشانگر محق بودن این تیم در دعوای ارائه شده است و انتظار می رود فدراسیون به قانون تن داده و زمینه بازگشت نماینده کرمانشاه را فراهم کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: اگر فدراسیون به حکم دیوان عالی کشور تمکین نکند مسوولان باشگاه راهیان می توانند به مراجع ذی صلاح شکایت و حق خود را هرچه سریعتر زنده کنند.

وی در عین حال با اعلام حمایت کامل از بازگشت راهیان کرمانشاه به مسابقات لیگ فوتبال، خواستار ورود جدی تر دیگر مسوولان استان به موضوع راهیان شد و گفت: تحقق بازگشت این تیم به مسابقات فوتبال به نفع همه مردم و استان است.

آیت الله نریمانی خاطرنشان کرد: نمایندگان مجلس حق ورود به همه مسائل کشور را دارند و می توانند با توجه به اختیارات موجود بازگشت راهیان را به لیگ تسهیل کنند.

این مقام مسئول تصریح کرد: بازگشت راهیان به لیگ فوتبال مطالبه مردم کرمانشاه است و نمایندگان مجلس هم به عنوان وکلای آنها باید موضوع بازگشت این تیم را با جدیت دنبال کنند.

وی عدم حضور راهیان در مسابقات لیگ را نوعی فرصت سوزی در ورزش استان دانست و گفت: حضور در رده های بالای لیگ های کشوری از جمله فوتبال که طرفداران بسیاری دارد می تواند منافع بسیار زیادی برای ورزش استان داشته باشد.

آیت الله نریمانی در پایان با ابراز امیدواری نسبت به تمکین فدراسیون نسبت به آراء صادره خصوصا رای دیوان عالی کشور گفت: اگر همه مسوولان استان متحد باشند می توانند در اسرع وقت بازگشت راهیان به لیگ را قطعی کنند.

تیم فوتبال راهیان کرمانشاه تنها نماینده فوتبال استان در مسابقات لیگ دسته اول فصل ۹۴ – ۹۳ بود که در پایان این رقابت ها به شکل عجیبی به لیگ دسته ۲ سقوط کرد، موضوعی که از همان زمان مسوولان باشگاه زیر بار آن نرفته و اقدامات قانونی خود را برای بازگشت دوباره به این رقابت ها آغاز کردند.

دوندگی های زیاد مدیران راهیان در نهایت نتیجه داد و دستگاه قضایی نیز با تشکیل دادگاه های بدوی و تجدیدنظر حکم را به سود نماینده فوتبال کرمانشاه و بازگشت دوباره آن ها به لیگ دسته یک صادر کرد و طبق این آرا راهیان می بایست در فصل ۹۷ - ۹۶ بازهم در لیگ آزادگان حضور پیدا می کرد اما مقاومت فدراسیون مانع از تحقق این امر شد.

با این حال اعتراض فدراسیون نشین ها نیز بی نتیجه ماند و دیوان عالی کشور نیز آخرین مرجعی بود که رای صادره در دادگاه های گذشته را تایید و اعلام کرد راهیان کرمانشاه باید به لیگ دسته اول فوتبال کشور بازگردد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار