ندیم امیری کیست و در تیم ملی آلمان چه می کند؟
گلزنی ندیم امیری بازیکن تیم ملی المپیک آلمان در دیدار برابر تیم ملی المپیک برزیل توجه علاقه مندان به فوتبال را به خودش جلب کرد.
کد خبر: ۹۸۰۴۹۸
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۱ 23 July 2021

به گزارش  تابناک سمنان  گلزنی ندیم امیری بازیکن تیم ملی آلمان در بازی های المپیک 2020 مقابل برزیل و شباهت نام او به اسامی ایرانی باعث جلب توجه علاقه مندان به فوتبال شد. دنبال کنندگان بوندس لیگا قطعا امیری را می شناسند اما شاید خیلی ها از هویت او خبر نداشته باشند. ندیم امیری کیست و در تیم ملی آلمان چه می کند؟


این بازیکن 24 ساله در لودویگسهافن آلمان در خانواده‌ای افغان متولد شد. به نوشته سایت بوندس‌لیگا والدین ندیم از مهاجران افغان هستند که در دهه ۱۹۸۰ وارد آلمان شدند. این بازیکن ۱۸۰ سانتیمتری فوتبالش را در تیم‌های پایه کایزرسلاترن شروع کرد، اما در ۱۵ سالگی زمانیکه توانست وارد تیم زیر ۱۷ سال هوفنهایم شود، فوتبال برایش جدی‌تر شد. امیری سال ۲۰۱۲ به هوفنهایم پیوست اما ۷ فوریه سه سال بعد و در ۱۸ سالگی بود که توانست اولین حضورش در بوندس‌لیگا را تجربه کند؛ در مسابقه خارج از خانه‌ای که با شکست ۰-۳ مقابل ولفسبورگ تمام شد.

 


ندیم امیری چندی پیش در اردوی تیم ملی افغانستان نیز حضور پیدا کرد و با آنها عکس یادگاری گرفت. پسر عموی امیری عضو تیم ملی افغانستان است.

 

از زمان حضور یولیان ناگلزمن به عنوان سرمربی هوفنهایم، چند بازیکن جوان به ترکیب این تیم اضافه شدند که شاخص‌ترین آنها، ندیم امیری بود. این بازیکن با درخشش در ترکیب هوفنهایم و همچنین تیم ملی جوانان آلمان نظر بسیاری از کارشناسان را به خود جلب کرد. امیری ۴ سال در تیم بزرگسالان هوفنهایم حضور داشت و در ۱۰۶ بازی بوندس‌لیگا ۱۱ گل برای این تیم زد. او تابستان 2019 با قراردادی ۵ ساله به بایر لورکوزن ملحق شد و تا کنون 81 بار برای این تیم به زمین رفته است.


اولین دیدار ملی امیری برای آلمان به 5 سال پیش بازمی‌گردد. او مارس ۲۰۱۶ در مسابقات انتخابی زیر ۲۱ سال اروپا مقابل روسیه به عنوان یار تعویضی وارد زمین شد. یکسال بعد از آن امیری همراه با آلمان قهرمان مسابقات زیر ۲۱ سال اروپا شد. او شش بار در ترکیب اصلی آلمان قرار گرفت و یک گل هم به دانمارک زد. آلمان در فینال ۱-۲ اسپانیا را شکست داد.

 

 

 

لحظه نخستین حضور امیری در تیم ملی آلمان. یواخیم لوو نخستین بار در بازی دوستانه با آرژانتین از این پدیده آینده دار فوتبال آلمان استفاده کرد.

 

 

در اوایل به دلیل نام این بازیکن، ایرانی‌های زیادی فکر می‌کردند این بازیکن همانند سایر استعدادهای فوتبالی ایرانی است، اما رفته رفته با تمرکز و توجه خبرنگاران ورزشی افغانستان و دعوت پسرعموی ندیم، زبیر امیری به تیم ملی فوتبال افغانستان، امیری در رسانه‌های فارسی زبان به عنوان یک فوتبالیست افغان شاغل در بوندسلیگا معرفی شد.


پس از پیوستن ندیم به لورکوزن و شانس بازی در لیگ قهرمانان اروپا آن هم در بازی مهم برابر یوونتوس، اتفاقی افتاد که شاید افغان‌ها منتظرش نبودند، اما ندیم و خانواده‌اش سالها برایش لحظه شماری می کردند، رخ ‌داد. یواخیم لوو، سرمربی وقت تیم ملی آلمان نام ندیم امیری را در فهرست ۲۳ نفره آلمانی‌ها برای دیدار تدارکاتی با آرژانتین و در تقابل با استونی در انتخابی جام ملت‌های اروپا قرار داد تا این فوتبالیست جوان به آرزوی دیرینه خود برسد.

 

 

 

خشم ندیم امیری در جریان بازی یونیون برلین و بایرلورکوزن. جایی که یکی از بازیکنان حریف با الفاظی زشت و نژادپرستانه، به هویت افغانستانی امیری توهین می کند. او تا مدتی در صدر اخبار ورزشی آلمان قرار داشت.

 


امیری پس از آن، در 3 دیدار دوستانه دیگر آلمان برابر ایرلند شمالی، ترکیه و جمهوری چک به میدان رفت و توجهات را به خودش جلب کرد. او در یکی از دیدارهای چند وقت پیش بایر لورکوزن، در صدر اخبار رسانه های آلمانی قرار گرفت. جایی که در جریان بازی با یونیون برلین، یکی از بازیکنان حریف با کلماتی زشت و نژادپرستانه درباره هوایت افغانی امیری، به او توهین کرد. امیری که از توهین های نژادپرستانه بازیکن حریف خشمگین شده بود، با بازیکن یونیون برلین وارد درگیری شد.


او امروز با پیراهن تیم ملی المپیک آلمان به مصاف برزیل رفت و با ضربه ای دیدنی نخستین گل مانشافت ها را وارد دروازه سلسائو کرد. ندیم امیری جوان افغانستانی که به درخشش خود در فوتبال آلمان ادامه می دهد و امیدوار است به مهره ثابت تیم ملی کشورش در تیم هانسی فلیک تبدیل شود.

 

 

 


گل امیری، به نوعی سومین گل یک بازیکن فارسی زبان به تیم ملی برزیل است. مجید حلوایی زننده تنها گل بازی های تیم ملی فوتبال ایران در مقابل تیم ملی فوتبال برزیل در بازی‌های المپیک تابستانی ۱۹۷۲ است که منجر به پیروزی ایران در این مسابقه شد. دومین گل را نیز محمد غلامی در دیدار دوستانه ایران و برزیل در سال 1389 به ثمر رساند. گل سالمی که با اشتباه کمک داور آفساید گرفته شد و حالا ندیم امیری سومین فارسی زبانی است که دروازه سلسائو را باز می کند. نکته جالب اینکه 2 گل در بازی های المپیک وارد دروازه برزیل شده است.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ورزش سه

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار