معاون درمان دانشکده علوم پزشکی گفت: در مورد دلایل افزایش تعداد مبتلایان کرونا در لار، اظهار کرد: با توجه به پیش بینی‌ای که داشتیم کرونای دلتا به احتمال زیاد باعث افزایش تعداد بیماران بدحال شده است و تفاوتی که این دوره با دوره‌های قبل دارد این است که تعداد بیماران بدحال در حال زیاد شدن است.
کد خبر: ۹۸۰۴۳۸
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۰ 22 July 2021

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: دکتر امین والی پور معاون درمان دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی لارستان، با هشدار نسبت به افزایش آمار بستری‌های کرونا، اظهار کرد: از هفته گذشته، تعداد بیماران بستری دائم و سرپایی که به صورت روزانه دارو دریافت می‌کنند در بیمارستان امام رضا (ع) لار افزایش پیدا کرده است.

او تصریح کرد: در حال حاضر، بخش یک و دو ICU کرونا و بخش تنفسی بیمارستان، در مجموع با ۲۶ تخت پر شده است، به همین دلیل، امروز بخش سوم تنفسی دوباره راه اندازی شد.

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی لارستان، در مورد وضعیت بیمارستان‌های تحت پوشش نیز گفت: تعداد بیماران کرونایی در بیرم و خنج دوباره در حال افزایش است، اوز فعلا وضعیت مناسبی دارد، اما پیش بینی ما این است که هر ۳ بیمارستان دیگر نیز همچون لار تعداد بیماران شان افزایش پیدا می‌کند.

دکتر والی پور بیان کرد: چیزی که باعث شده است بیمارستان لار در دو سه ماه اخیر مسدود نشود و بتواند خدمات خود را در اتاق عمل و بخش‌های دیگر نیز ارائه دهد، ارائه خدمات به صورت سرپایی به بیماران بوده است و مدیریت خوب مجموعه بیمارستان امام رضا (ع) باعث شده است که مردم بدون اینکه احساس کنند که تعداد بیماران در بیمارستان در حال زیاد شدن است و نیرو‌های آن به شدت تحت فشار هستند، خدمات دریافت کنند.

تعداد بیماران بدحال در حال افزایش است

او در مورد دلایل افزایش تعداد مبتلایان کرونا در لار، اظهار کرد: با توجه به پیش بینی‌ای که داشتیم کرونای دلتا به احتمال زیاد باعث افزایش تعداد بیماران بدحال شده است و تفاوتی که این دوره با دوره‌های قبل دارد این است که تعداد بیماران بدحال در حال زیاد شدن است.

کمبود ونتیلاتور نداریم

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی لارستان در مورد کمبود ونتیلاتور در بیمارستان‌ها گفت: در منطقه لارستان و شهر‌های اطراف کمبود ونتیلاتور نداریم و با پیش بینی‌هایی که از قبل شده است تعداد تخت‌های بخش مراقبت‌های ویژه و ونتیلاتور فعلا به اندازه‌ی کافی وجود دارد و حتی با افزایش تعداد بیماران، باز هم کمبود ونتیلاتور نخواهیم داشت.

کادر درمان و پزشکان بیمارستان‌ها خسته هستند

دکتر امین والی پور در مورد مشکلات موجود در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشکده علوم پزشکی لارستان تصریح کرد: مشکل اصلی ما خستگی نیرو‌ها و پزشکان است که باعث شده است انرژی‌ای برای آن‌ها باقی نماند و آن‌ها حتی در ایام عید نیز نتوانستند به مرخصی بروند و ما هر بار به آن‌ها قول می‌دهیم که ماه بعد به مرخصی خواهید رفت، اما باز هم شرمنده پرسنل می‌شویم.

او در مورد رده سنی مبتلایان کرونا در پیک پنجم بیان کرد: بستری‌ها از تمام رده‌های سنی از کودکان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان هستند و فرقی که نسبت به پیک‌های اول وجود دارد این است که تعداد بیماران بدحال کمتر شده است، اما برخلاف پیک قبلی، این بار تعداد بیماران بدحال نیز در حال زیاد شدن است.

تعداد مادران باردار مبتلا به کرونا در حال افزایش است


معاون درمان دانشکده افزود: موضوعی که باعث نگرانی ما شده است درگیری مادران باردار و پرخطر است که روزانه بین ۳ تا ۴ مادر باردار در بیمارستان بستری می‌شوند یا خدمات را به صورت سرپایی دریافت می‌کنند.

دکتر والی پور تصریح کرد: محدودیت خاصی وجود ندارد، مراسم‌ها و امتحانات برگزار می‌شود، مسافرت‌ها نیز به قوت خود باقی است و عملا چیزی به اسم محدودیت در کشور نمی‌بینیم؛ امیدوارم مردم خودشان رعایت کنند تا بتوانیم با افزایش واکسیناسیون شاهد فروکش شدن بیماری کرونا در سطح منطقه باشیم.

او اضافه کرد: از مردم لارستان، اوز و خنج درخواست می‌کنم که فاصله گذاری را رعایت کنند، برگزاری مراسم را به زمان دیگری موکول کنند، دورهمی‌ها کم شود، چون کادر درمان خسته هستند، مرخصی نرفته اند و از جان مایه می‌گذارند، تامین دارو با وجود تمام کمبود‌هایی که وجود دارد در حال انجام شدن است؛ امیدوارم که مسئولان شهرستان هم تمهیدات بیشتری بیندیشند تا شاهد کاهش مبتلایان به کرونا باشیم.

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی لارستان افزود: چیزی که باعث کاهش کرونا می‌شود، فاصله گذاری اجتماعی، رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و جلوگیری از برگزاری مراسم هاست.

دکتر امین والی پور ادامه داد: با وجود خستگی کادر درمان، به مردم قول می‌دهیم که بدون کوچکترین کوتاهی، خدمت رسانی به آن‌ها ادامه پیدا کند و شاهد هیچ گونه کمبود تخت و دارو برای مردم در سطح منطقه نباشیم.

او ضمن تشکر از کادر درمان، گفت: پرداخت مطالبات کادر درمان، تنها کاری بوده که ما برای آن‌ها انجام داده ایم و امیدوارم کوچکترین مرهم برای خستگی آن‌ها در مدت اخیر باشد.

برچسب ها: کرونا ، لار ، مبتلایان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار