با فوت ۱۶ بیمار کرونایی در فارس مجموع جان باختگان این بیماری از ابتدای شیوع تاکنون در استان از مرز ۵۰۰۰ نفر گذشت.
کد خبر: ۹۸۰۳۹۶
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۸ 22 July 2021

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز گفت:از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، یک میلیون و چهل هزار و ۶۴۱ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۳۰۳ هزار و ۲۳ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است؛ همچنین از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی تاکنون، ۱۲۲ هزار و ۳۱۴ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد ۲۱ هزار و ۱۰۴ بیمار مثبت شناسایی شده است و در مجموع از ابتدا تاکنون، ۳۲۴ هزار و ۱۲۷ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.
این مقام مسوول در دانشگاه همچنین از بهبودی ۲۸۷ هزار و ۲۰۳ نفر از ابتدا تاکنون خبر داد که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

دکتر سید روح الله حسینی افزود:با فوت ۱۶ هم استانی دیگر در اثر کروناویروس طی روز گذشته تاکنون، مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تا کنون، به پنج هزار و ۱۲ نفر رسیده است.
دکتر حسینی مجموع بیماران مثبت و مشکوک دارای علایم که هم اکنون در بیمارستان‌های استان بستری هستند را نیز دو هزار و ۵۷۸ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد، ۲۳۴ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.
مدیر روابط عمومی دانشگاه با اشاره به روند افزایشی موارد ابتلا به کروناویروس و فوت ناشی از آن تاکید کرد: بیاییم با بیشتر جدی گرفتن دستورات بهداشتی در برابر کروناویروس مانند استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی، شست و شوی مرتب دست‌ها و پرهیز از تردد‌های غیرضرر و دورهمی‌های خانوادگی، از ابتلا به این بیماری پیشگیری کنیم.

 

برچسب ها: کرونا ، مبتلایان ، فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار